همراهی دانشجویان با نهضت امام (ره) یکی از نقاط برجسته حرکت دانشجویی است
کد خبر: 3862773
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

همراهی دانشجویان با نهضت امام (ره) یکی از نقاط برجسته حرکت دانشجویی است

گروه فرهنگی ـ استاندار همدان با اشاره به اینکه همراهی دانشجویان و قشر روشنفکر با نهضت امام خمینی(ره) یکی از نقاط برجسته حرکت دانشجویی است، افزود: هر جا حرکتهای انقلابی به اوج رسیده است، دانشجویان در کنار روحانیت نقش برجستهای داشتهاند،

همراهی دانشجویان با نهضت امام (ره) یکی از نقاط برجسته حرکت دانشجویی استبه گزارش ایکنا از همدان، سید سعید شاهرخی، استاندار همدان شامگاه گذشته 17 آذرماه، در دیدار با خبرنگاران ایسنا و ایکنا با بیان اینکه مبارزه با ظلم و استکبارستیزی از ویژگی‌های بارز جنبش دانشجویی است، اظهار کرد: شهدای روز دانشجو در استمرار بخشیدن به این جنبش رویه‌ای را پایه‌گذاری کردند که عنصر اصلی آن شجاعت، استقلال طلبی، استکبارستیزی و حق طلبی بود.
وی با اشاره به اینکه همراهی دانشجویان و قشر روشن‌فکر با نهضت امام خمینی(ره) یکی از نقاط برجسته حرکت دانشجویی است، افزود: هر جا حرکت‌های انقلابی به اوج رسیده است، دانشجویان در کنار روحانیت نقش برجسته‌ای داشته‌اند، همچنین در تداوم انقلاب اسلامی و در دوران جنگ تحمیلی بیشتر رزمندگان و فرماندهان جوانان بودند که رشادت‌های زیادی را از خود نشان دادند.
شاهرخی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون دانشجویان خود را برای مقابله با دشمن وقف کردهاند و امروز خوداتکایی، تکیه بر علم و دانش در عرصه سازندگی توسط دانشجویان افتخارات زیادی را در عرصه‌های مختلف بخصوص تکنولوژی به بار آورده است که باعث شده تا در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.
وی یادآور شد: دشمن فشارهای زیادی را به ملت وارد می‌کند اما با وجود دانشجویان فعال در نهضت علمی موفق به رسیدن اهداف خود نخواهند شد.
استاندار همدان با اشاره به اینکه توجه به معیشت، اشتغال، رونق تولید و سرمایه‌گذاری اولویت اول در استان است، ابراز کرد: در این زمینه برنامه‌ای تدوین شده است که مبنایی برای حرکت در این محور بوده و این برنامه سند ششم توسعه است که تا سال 1400 برنامه‌ریزی شده، در این عرصه باید بتوانیم از منابع خود بیشترین بهره را بگیریم و در ارتقای وضعیت معیشت اثرگذار باشیم.
شاهرخی اولویت دوم خود را توجه به سرمایه‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: در این زمینه 3 محور سرمایه‌گذاری جدید، ارتقای واحدهای کار و بازگرداندن واحدهای راکد به تولید در حال انجام است، در این راستا و باتوجه به شرایط تحریم درصدد هستیم که واحدهای تولیدی استان رو به تعطیلی نروند، برخی واحدهای تولیدی در استان که به مدت طولانی راکد بودند شناسایی شدند تا دوباره به بستر تولید بازگردند.
وی در پاسخ به یکی از سوالات در خصوص اینکه از عملکرد 28 ساله خود که در مناصب مختلف فعالیت داشته راضی هست یا خیر، گفت: شاید از نتیجه عملکرد خود راضی نباشم اما از عملکردم در این سال‌ها راضی بوده‌ام چراکه تمام کارهایم را بر اساس رضایت خدا و مردم انجام داده‌ام.
شاهرخی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در انتصا‌ب‌ها اولویت را به افرادی که هم‌قوم او هستند قرار می‌دهد، گفت: نیمی از مردم همدان لر هستند و این مسئولان از بین این مردم هستند همچنین مدیران بر اساس توانایی انتخاب می‌شوند و در غیر اینصورت با آنها تعارفی نخواهم داشت، بخصوص افرادی که با من هم فکر نباشند و بر اساس مشی دولت عمل نکنند کنار گذاشته می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه تعامل خوبی در استان بین دستگاه‌های مختلف وجود دارد، گفت: بین استاندار و ائمه جمعه، نیروی انتظامی و سایر ادارات تعامل خوبی وجود دارد و این به معنای این نیست که اختلافات فکری وجود ندارد بلکه به این نتجیه رسیده‌ایم که بر روی مشترکات انرژی بیشتری بگذاریم.
وی همچنین در مورد گرانی بنزین و این صحبت رئیس جمهور که از گران شدن بنزین مطلع نبوده است، خاطرنشان کرد: قبل از اجرای این طرح یعنی گران شدن بنزین در جریان کم و کیف آن بودیم و دستورالعمل به استان‌ها ابلاغ شده بود، خوشبختانه در استان ما نیروهای اطلاعاتی و انتظامی عملکرد خوبی داشته و با توجه به فهیم بودن مردم همدان و اینکه مردمی با فرهنگ هستند مسائلی مانند آتش زدن بانک‌ها و سایر اغتششات ایجاد نشد.
شاهرخی با اشاره به پایان مهلت ثبت‌نام کاندیدای نمایندگان مجلس که تا ساعت 18 روز 16 اذر مهلت داشتند ثبتنام کنند، گفت: نسبت به دوره قبل استقبال بیشتر بوده و 384 مرد و 35 نفر زن ثبتنام کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری یکی از اهداف انتخابات در همدان است، بیان کرد: این آمار نشان می‌دهد میزان مشارکت در همدان بالاست که با حرکت قانونمند خود می‌توانند اعتماد مردم را جلب کنند و ما نیز قول می‌دهیم انتخاباتی رقابتی، حداکثری را برای مردم استان رقم بزنیم.

انتهای پیام
captcha