طرح جامع سازمان همکاری اسلامی برای توانمندسازی معلولان
کد خبر: 3866624
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱

طرح جامع سازمان همکاری اسلامی برای توانمندسازی معلولان

گروه بین‌الملل ـ کارگاه «توانمند‌سازی افراد معلول در جامعه» به همت دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی، روزهای دوم و سوم دی‌ماه سال جاری در شهر «کوناکری»، پایتخت کشور آفریقایی گینه برگزار شد.

طرح جامع سازمان همکاری اسلامی برای توانمندسازی معلولان

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «islamicnews.org.sa»، گروهی از کارشناسان و متخصصان در زمینه توانمند‌سازی و ادغام معلولان در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در این کارگاه که با همکاری وزارت مددکاری اجتماعی گینه برگزار شد، حضور پیدا کردند.

«مهله احمد طالبنا»، مدیرکل اداره امور اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی سازمان همکاری اسلامی، سخنرانی دبیرخانه این سازمان را در این کارگاه برعهده داشت.

وی گفت: برگزاری این كارگاه بیانگر اهتمام سازمان همکاری اسلامی به مسئله رفاه، سلامت، ایمنی، بهزیستی و حمایت از افراد دارای نیاز‌های ویژه در کشورهای عضو است.

مدیرکل اداره امور اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی سازمان همکاری اسلامی افزود: دبیرخانه سازمان برای تهیه یک برنامه جامع برای معلولان با هدف تجهیز کشورهای عضو به راهبردها، مکانیسم‌ها و دستورالعمل‌های توجیهی در راستای تضمین تامین اجتماعی و رفاه طبقات محروم جامعه تلاش می‌کند.

وی گفت: از دیگر اهداف دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی، تقویت مشارکت در توسعه کشورهای عضو و حمایت از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه برنامه‌ها و خدمات اجتماعی و پزشکی برای افراد معلول است.

مهله احمد تصریح کرد: این کارگاه با هدف غنی‌سازی طرح سازمان در زمینه خدمت به معلولان و تبیین تلاش نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه برگزار شد و فرصتی برای به اشتراک‌گذاشتن بهترین تجربیات و بررسی چالش‌های اجتماعی کشورهای عضو به‌ویژه چالش‌های مربوط به افراد دارای نیاز‌های ویژه را فراهم کرد.

انتهای پیام
captcha