14 هزار موقوفه در فارس وجود دارد/ «زالی»؛ موقوفه‌ای با 16 هزار رقبه
کد خبر: 3875917
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

14 هزار موقوفه در فارس وجود دارد/ «زالی»؛ موقوفه‌ای با 16 هزار رقبه

گروه اجتماعی ـ مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس از وجود 14 هزار موقوفه و بیش از 200 هزار رقبه در سطح این استان خبر داد و گفت:‌ این موقوفات و رقبات توسط 32 اداره و دفتر نمایندگی در سطح استان فارس مدیریت می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 13 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینكه قریب دو سوم شهر شیراز موقوفه است، گفت: در استان فارس 14 هزار موقوفه و بیش از 200 هزار رقبه وقفی وجود دارد که توسط 32 اداره و دفتر نمایندگی در سطح استان فارس مدیریت می‌شود.
وی با اشاره به جایگاه ویژه موقوفات شهر شیراز گفت: در شهر شیراز موقوفات متعدد و با نیات متنوعی وجود دارد که هم اکنون مدیریت آن‌ها در قالب شش اداره به‌صورت کاملا تخصصی در سطح شهر شیراز انجام می‌گیرد به‌نحوی که اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 5 شیراز به‌صورت اختصاصی در حوزه موقوفات دارو و درمان و سلامت فعالیت می‌كند، اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز نیز به‌صورت ویژه به مباحث مدیریت بقاع متبرکه و اماکن مذهبی این شهر اختصاص دارد.
موسوی، حجم و گستردگی دامنه موقوفات فارس را بسیار عظیم دانست و گفت: در استان فارس و شهر شیراز موقوفاتی وجود دارد که برخی از آن‌ها به لحاظ تعداد رقبات به تنهایی معادل موقوفات یک استان است، به‌طور مثال موقوفه زالی با داشتن بیش از 16هزار رقبه وقفی در شهر صدرا به تنهایی توسط اداره اوقاف ناحیه شش شیراز مدیریت می‌شود.
مدیركل اوقاف فارس در ادامه گفت: نشست نمایندگان مناطق پنج‌گانه سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور مدیران کل اوقاف استان‌های فارس، کرمان، یزد، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد در شهر شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار شد.
وی افزود: بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل پیرامون موقوفات و بقاع متبرکه، بررسی مدیریت و نحوه عملکرد از جمله اهداف برگزاری این نشست بود.
موسوی گفت: بررسی طرح بررسی مباحث مختلفی در حوزه اسناد منقضی شده موقوفات، منابع انسانی و ... از عمده مباحثی است که در این جلسه در خصوص آن مطرح شده است.
مدیركل اوقاف فارس در پایان بیان كرد: برگزاری نشست‌های مناطق پنج‌گانه می‌تواند به انتقال تجربیات، افزایش آگاهی و دانش مدیران نسبت به مباحث موقوفات منجر شود.

انتهای پیام
captcha