ایجاد امکان زیارت مجازی بقاع متبرکه همدان
کد خبر: 3889028
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰

ایجاد امکان زیارت مجازی بقاع متبرکه همدان

مدیر کل اوقاف استان همدان از راه‌اندازی سایت زیارت مجازی بقاع متبرکه استان همدان خبرداد و گفت: امکان زیارت مجازی بقاع متبرکه به صورت فیلم، عکس و نوشته با توجه به تعطیلی بقاع متبرکه ایجاد شده است.

ایجاد امکان زیارت مجازی بقاع متبرکه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه همدان، حجت‌الاسلام رضا زین‌العابدینی، مدیر کل اوقاف استان همدان، از راه‌اندازی سایت زیارت مجازی بقاع متبرکه استان همدان خبرداد و گفت: امکان زیارت مجازی بقاع متبرکه به صورت فیلم، عکس و نوشته با توجه به تعطیلی بقاع متبرکه ایجاد شده است.
وی گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن استان همدان بسیاری از برنامه‌های فرهنگی، گردشگری و مذهبی تحت‌الشعاع قرار گرفت به نحوی که هرگونه تجمع و برپایی مراسم در مراکز مختلف ممنوع شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه حفظ سلامتی مردم در برابر کرونا اولویت اصلی استان است، افزود: اگرچه به دنبال شیوع ویروس کرونا، امامزادگان و بقاع متبرکه به صورت مستمر و روزانه ضدعفونی می شوند، اما براساس تصمیمات ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، تجمع و توزیع مواد غذایی و نذورات اطعامی در امامزادگان و بقاع متبرکه تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد.
وی امامزادگان و بقاع متبرکه را ملجا و پناهگاهی برای حضور اقشار مختلف مردم دانست و گفت: به دنبال گسترش ویروس کرونا از ۲۷ اسفندماه به منظور قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس، درهای امامزادگان و بقاع متبرکه استان همدان تا اطلاع ثانوی بسته و برنامه‌های تحویل سال نو و طرح آرامش بهاری نیز کنسل شد.
وی اظهار کرد: هر یک از امامزادگان و بقاع متبرکه محل آرامش و تقویت روحیه معنوی برای انسان‌هاست و افراد با حضور در این اماکن ارتباط قلبی و معنوی خود را با خدای متعال مستحکم‌تر می‌کنند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی طبق فرامین مقام عظمای ولایت و استفاده بهینه از فضای مجازی و دسترسی عموم مردم از طریق رسانه‌ها در فضای مجازی به امامزادگان، پرتال زیارت مجازی طراحی و راه‌اندازی شد، علاقمندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه جامع امامزادگان و بقاع متبرکه به آدرس www.emamzadegan.ir به صورت مجازی امامزاده انتخابی خود را زیارت کنند.
حجت‌الاسلام زین‌العابدینی گفت: توجه به گسترش استفاده از فضای مجازی و شیوه‌های نوین در این حوزه، استفاده از این شیوه‌ها در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha