ارادت به حضرت عباس(ع) در کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» موج می‌زند
کد خبر: 3889124
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸

ارادت به حضرت عباس(ع) در کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» موج می‌زند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سردار سلگی به حضرت عباس(ع) بسیار ارادت داشت و از این رو اسم گردان خود را گردان حضرت اباالفضل(ع) گذاشت و این ارادت در کتابش نیز کاملا قابل دریافت است، همانطور که با توجه به شرایط کنونی جامعه نیز باید به حضرت عباس(ع) تأسی کرد.

ارادت به حضرت عباس در کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» موج می‌زندبه گزارش ایکنا از همدان، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز 16 فروردین‌ماه در سومین روز از شهادت سردار میرزا محمد سلگی درآئین گرامیداشتی که به صورت مجازی در صدا و سیمای مرکز همدان برگزار شده بود، در ارتباط مستقیم با شبکه همدان گفت: لازم بود که برای ادای دین خود برای مراسم سردار سلگی به همدان می‌آمدم اما همگی ملزم هستیم برای رعایت نکات بهداشتی و همراهی با مدافعان سلامت توصیه‌هایلازم را انجام دهیم.
وی افزود: سردار سلگی در صحنه‌های نبرد فرمانده عملیات بود و در زمان‌هایی نیز فرمانده محور بود، فردی که از ابتدای جنگ تا انتهای آن در جبهه حضور داشت.
وی با اشاره به اینکه هر یک از فرماندهان شهید ما با یادی از حضرت ابالفضل(ع) از میان ما رفته‌اند، یادآور شد: سردار سلیمانی با قطع شدن دستش ما را به یاد حضرت عباس(ع) انداخت و سردار سلگی نیز با مظلومیت در تشییع خود و بدون حضور مردم از بین ما رفت.
رضایی با تاکید بر اینکه سردار سلگی یکی از اولین نفراتی بود که در جبهه حضور پیدا کرد، بیان کرد: ایشان به دلیل شایستگی‌هایی که داشت از یک رزمنده فراتر رفت و در همان ابتدا به عنوان فرمانده دسته انتخاب شد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه سردار سلگی یک مجاهد عارف بود، گفت: با اینکه روستایی بود اما بسیار متشرع بود و این به دلیل داشتن پدری متدین و معتقد بود، به حضرت عباس(ع) بسیار ارادت داشت همانطور که ما لرها همگی به ابالفضل العباس(ع) ارادت داریم و از این رو اسم گردان خود را گردان حضرت اباالفضل گذاشت و این ارادت در کتابش نیز کاملا قابل دریافت است، همانطور که با توجه به شرایط کنونی جامعه نیز باید به حضرت عباس(ع) تأسی کرد.
رضایی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا توفیق برگزاری مراسم باشکوه برای این سردار را نداریم، خاطرنشان کرد: قول می‌دهم مزار این سردار شهید پذیرای افراد زیادی از زیارت کنندگان او باشد حتی افرادی از خارج کشور می‌آیند تا ببینند کسی که گفت آب هرگز نمی‌میرد کیست؟

انتهای پیام
captcha