موقوفه‌ای كه به كمك مدافعان سلامت آمد
کد خبر: 3892001
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳

موقوفه‌ای كه به كمك مدافعان سلامت آمد

موقوفه حاج خلیل زالی این‌ روزها و در شرایط شیوع كرونا به كمك مدافعان سلامت آمده است و دختران دانش‌آموز هنرستان این موقوفه روزانه اقدام به تولید ماسك‌های بهداشتی می‌كنند و این ماسك‌ها میان كادر درمان و مردم رایگان توزیع می‌شوند.

وقف بخششی است تا آسمان و به فرموده پیامبر مکرم اسلام(ص) رحمت متعلق به وقف‌گذاران است. گفته‌اند بخشنده بودن بیش از آنکه توانایی مالی بخواهد، قلب بزرگ می‌خواهد و چه مردمان نیک‌اندیشی که با قلب‌های بزرگ مملو از مهر به سیره رسول خدا(ص) تأسی می‌کنند و سخاوتمندانه صدقه جاریه‌ای از خود به یادگار می‌گذارند.

بزرگمردانی همچون مرحوم حاج خلیل زالی که با نیت خیرخواهانه خود و وقف دارایی‌هایش، بذر این بخشش سخاوتمندانه را در سال‌های بعد از خود در دل‌ها کاشت و این سنت حسنه را به شیوه‌های دیگری در جامعه ماندگار کرد، به‌ طوری که ثمره این نیت خالصانه حالا دیگر تبدیل به درختی تناور شده که از هر گزندی به دور است و همه به نحوی از برکات وقف آن مرحوم برخوردار می‌شوند.

امروز، در شرایط شیوع ویروس کرونا، نیت خیرخواهانه مرحوم حاج خلیل زالی به کمک مردم آمده است. اهالی منطقه بیضا و دانش‌آموزان هنرستان دخترانه موقوفه زالی به تلاش و تکاپو برای خدمت به مردم درآمده‌اند و با تأسی از نیت نیک‌اندیشانه واقف آموزشگاه خود، آستین همت را بالا زده و همسو با دیگر اقشار جامعه با تولید روزانه ۳۰۰ عدد ماسک به یاری هموطنان خود شتافته تا ثابت کنند که ثمره نیت وقف همان صدقه جاریه و ابدی است و همه جا در کار خیر مشارکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس، عصر دیروز، 27 فروردین‌ماه، در جمع خبرنگاران در همین باره گفت: کارگاه تولیدی ماسک هنرستان دخترانه موقوفه حاج خلیل زالی روزانه ۳۰۰ عدد ماسک طی دو شیفت کاری تولید می‌کند.

فعالیت 40 دانش‌آموز دختر

وی با اشاره به اینکه ۴۰ نفر از دختران دانش‌آموز هنرستان موقوفه مرحوم حاج خلیل زالی در خط تولید ماسک در کارگاه تولیدی این هنرستان فعالیت می‌کنند، افزود: این دانش‌آموزان در رشته طراحی و دوخت در حال تحصیل هستند و ماسک‌های تولید شده پس از استریل و ضدعفونی شدن برای استفاده در اختیار کادر درمانی بیمارستان حضرت قمر بنی هاشم(ع) شهرستان بیضا قرار می‌گیرد. ضمن اینکه بخشی از این ماسک‌ها نیز بین مردم بیضا و روستاهای اطراف توزیع می‌شود.

موسوی با بیان اینکه کارگاه تولیدی هنرستان دخترانه موقوفه مرحوم حاج خلیل زالی از نیمه اسفند سال گذشته کار خود را آغاز و تاکنون موفق به تولید بیش از ۱۴ هزار و ۱۰۰ ماسک شده است، گفت: یکی از ویژگی‌های مهم این کارگاه تولیدی، آموزش نحوه برش و دوخت ماسک به مردم روستاهای توابع شهرستان بیضاست، به نحوی که به‌ صورت گروهی برش و دوخت ماسک به علاقه‌مندان و ساکنان بیش از ۱۰ روستا آموزش داده شده است.

توزیع ماسك میان كادر درمانی و مردم

مدیرکل اوقاف فارس از تولید لباس‌های مخصوص بیمارستانی در کارگاه تولیدی هنرستان دخترانه موقوفه حاج خلیل زالی خبر داد و گفت: در این راستا دانش‌آموزان این هنرستان با تولید ماسک و لباس‌های مخصوص بیمارستانی ویژه کادر درمان این اقلام  تولیدی خود را در اختیار بیمارستان قمر بنی هاشم(ع) شهرستان بیضا قرار می‌دهند.

موقوفه‌ای كه به كمك مدافعان سلامت آمد

وی اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و تعطیلی مراکز آموزشی، دختران دانش‌آموز هنرستان کار و دانش موقوفه مرحوم حاج خلیل زالی بیکار ننشسته‌اند و همگام با سایر گروه‌های جهادی از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و لباس بیمارستانی اقدام کردند و رایگان این ماسک‌ها را در اختیار مردم منطقه بیضا قرار می‌دهند.

موسوی با اشاره به اینکه یکی از نیات واقف خیراندیش، مرحوم حاج خلیل زالی، آموزش و تحصیل رایگان دانش‌آموزان نیازمند در منطقه سرباغ شهرستان بیضا بود، گفت: این آموزشگاه در قالب هنرستان کار و دانش در سال ۱۳۹۰ با هدف آموزش نوجوانان این منطقه و روستاهای اطراف احداث شد و در حال حاضر ۱۸۵ دانش‌آموز در دو شاخه کار و دانش و فنی و حرفه‌ای مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام
captcha