از آموزش تلفنی قرآن در مناطق محروم تا تربیت کوچک‌ترین حافظ قرآن در ایام کرونایی
کد خبر: 3896103
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
به همت جامعة‌القرآن واحد خردسالان همدان؛

از آموزش تلفنی قرآن در مناطق محروم تا تربیت کوچک‌ترین حافظ قرآن در ایام کرونایی

مدیر جامعه القرآن واحد خردسالان شهرستان همدان گفت: در مناطق محروم شهر، که برخی از پویندگان قرآنی به دلیل عدم برخورداری از گوشی‌های هوشمند و اینترنت، از کلاس‌های مجازی قرآن کریم محروم هستند، این دوره‌ها توسط مربیان به صورت تلفنی پیگیری می‌شود.

از آموزش تلفنی قرآن در مناطق محروم شهر تا تربیت کوچک‌ترین حافظ قرآن در ایام کروناییطاهره روشنیان، مدیر موسسه قرآن و عترت جامعه‌القرآن الکریم و اهل بیت(ع) واحد خردسالان شهرستان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مجموعه فعالیت‌های خود را از سال ۸۱ آغاز کرد.
مدیر جامعه‌القرآن واحد خردسالان شهر با بیان اینکه این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز قرآنی در سطح کشور است، افزود: وی با بیان اینکه مخاطبان این مجموعه دارای رنج سنی ۴ الی ۱۲ سال هستند، ادامه داد: در طول سال برای خردسالان ۴ ساله، دوره‌های حفظ موضوعی قرآن به روش اشاره برگزار می‌شود آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن نیز ویژه کودکان ۵ سال است.
مدیر جامعه‌القرآن خردسالان همدان ادامه داد: دوره آموزش ترتیل و جفظ جزء ۳۰ قرآن کریم ویژه کودکان بالا و پایین ۷ سال و دوره‌های تجوید، حفظ کل، مفاهیم، خطابه، احکام و قرائت برای نوجوانان و سایر گروه‌های سنی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 112 مربی با جامعه‌القرآن همکاری دارند، ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا، تمامی کلاس‌های این مجموعه به صورت مجازی و از طریق مربیان هر دوره برگزار می‌شود جز خوانی قرآن ویژه ماه مبارک نیز از طریق کانال‌های مجازی انجام می‌پذیرد.
روشنیان عنوان کرد: این در حالی است که در مناطق محروم شهر، که برخی از پویندگان قرآنی به دلیل عدم برخورداری از گوشی‌های هوشمند و اینترنت، از کلاس‌های مجازی قرآن کریم محروم هستند، این دوره‌ها توسط مربیان به صورت تلفنی پیگیری می‌شود.
ورود سالانه 500 الی 600 نوآموز قرآنی به این مرکز
وی با بیان اینکه هر ساله به طور میانگین 500 الی 600 قرآن آموز به این مجموعه اضافه می‌شود گفت: بیش از 25 هزار قرآن‌آموز از زمان راه‌اندازی این مجموعه تحت آموزش بودند.
مدیر جامعه‌القرآن خردسالان همدان اضافه کرد: در سال 98، بیش از 2 هزار قرآن‌آموز از برنامه‌های این مجموعه بهره‌مند شدند که این رقم در تابستان به 3 هزار نفر نیز رسید.
روشنیان با بیان اینکه دوره‌های حفظ قرآن از سال 88 به درسنامه آموزشی جامعه‌القرآن اضافه شده است، گفت: از زمان آغاز دوره‌های حفظ، بیش از 150 حافظ کل توسط این مجموعه تربیت شدند که بیشتر در گروه سنی نوجوانان (11 تا 15 سال) بودند.
وی با اشاره به اینکه آمار حافظان قرآن هر سال به صورت فزاینده است، عنوان کرد: یکی از فرصت‌های ایام کرونایی برای این مجموعه، تربیت 3 حافظ کل در شهر همدان بود.
مدیر جامعه‌القرآن خردسالان همدان عنوان کرد: کوچک‌ترین حافظ کل قرآن استان نیز در 13 رجب همزمان با ولادت حضرت علی(ع) در سن 9 سالگی به مجموعه حفاظ قرآن این مجموعه اضافه شد که دیدار این عضو کوچک قرآنی با شهید سردار سلگی یک روز قبل از شهادت ایشان هدیه‌ای بود که از برکت حفظ قرآن نصیب این کودک قرآنی شد.

انتهای پیام
captcha