ارتباطات پشت پرده شورای انتقالی جنوب یمن با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3906201
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

ارتباطات پشت پرده شورای انتقالی جنوب یمن با رژیم صهیونیستی

روزنامه اسرائیلی «یسرائیل هیوم» از ارتباط شورای انتقالی جنوب یمن که تحت حمایت امارات قرار دارد، با دوستان اسرائیلی خود به صورت مخفیانه پرده برداشت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «الجزیره»، «اویل اشنایدر» در مقاله‌ای در روزنامه «یسرائیل هیوم» نوشت: نشانه‌هایی از وجود ارتباطات مثبت شورای انتقالی جنوب یمن با اسرائیل دیده می‌شود با وجود اینکه تا کنون این مسئله در روابط دیپلماتیک این کشور به طور رسمی اعلام نشده است.
 
وی به نقل از «هانی بن بریک» نایب رئیس شورای انتقالی نوشت که وی در توئیتی از عادی‌سازی روابط با اسرائیل استقبال کرده و نوشته است: عرب‌ها و اسرائیلی‌ها بر سر راه‌حل دو دولتی اتفاق نظر دارند و کشورهای عربی به دنبال عادی‌سازی روابط با تل‌آویو هستند.
 
این نویسنده در مقاله خود اشاره کرد که بسیاری از اسرائیلی‌ها آرزو می‌کنند که دولتی جدید در یمن روی کار آید. وی همچنین به نقل از منابعی که نام آنها را فاش نکرد، نوشت که تل‌آویو با دولت جدید در جنوب یمن، در پشت پرده ارتباطاتی دارد.
 
شورای انتقالی جنوب یمن در 25 آوریل 2020 از خودمختاری شهر عدن و استان‌های جنوبی این کشور خبر داد و کنترل نهادهای حکومتی را در دست گرفت که پس از آن، دولت مستعفی یمن این اقدام را کودتای مسلحانه دانست.
انتهای پیام
captcha