ثبت 4 وقف جدید در همدان
کد خبر: 3908529
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
در سال‌جاری؛

ثبت 4 وقف جدید در همدان

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: در سال جاری 4 وقف جدید در استان همدان به ثبت رسیده است که 3 وقف در شهرستان بهار و یک وقف در شهرستان اسدآباد است.

ثبت 4 وقف جدید در همدانحجت‌الاسلام علی حسینی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌و گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: وقف به عنوان یکی از عقود اسلامی جایگاه خاصی در قرآن و روایات دارد.
معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه وقف یک صدقه جاریه که فرد بخشی از اموال و دارایی خود را برای یک کار مشخص منحصر می‌کند، گفت: وقف در قرآن با عناوینی همچون صدقه، کارهای خیر، انفاق و احسان از آن نام برده شده است.
وی اضافه کرد: در سال جاری 4 وقف جدید در استان همدان به ثبت رسیده است که 3 وقف در شهرستان بهار و یک وقف در شهرستان اسدآباد بوده است.
حسینی اضافه کرد: در شهرستان بهار، یک باب منزل به مساحت 46 متر و به ارزش تقریبی 60 میلیون تومان جهت خانه عالم و یک حمام قدیمی به مساحت 126 متر با ارزش حدودی 300 میلیون تومان جهت ساخت حسینیه وقف شده است، یک قطعه زمین نیز جهت آرامستان در یکی از روستاهای این شهر به وقف رسیده است.
علی قبادی، رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه یکی از موقوفات سال جاری در این شهرستان به ثبت رسیده است، گفت: یک باب مغازه به متراژ 30 متر در روستای کمک سفلی جهت تعزیه و روضه خوانی توسط ورثه مرحوم دهقانیان به ثبت رسیده است.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه ارزش این وقف حدود 30 میلیون تومان است، ادامه داد: از محل عواید و اجاره بهاء این مغازه نیت واقف اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha