فعالیت مجازی 800 پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت در همدان
کد خبر: 3908577
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶

فعالیت مجازی 800 پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت در همدان

معاون فرهنگی اداره آموزش و پرورش استان همدان گفت: 800 پایگاه غنی سازی اوقات فراغت در استان با تمرکز بر فعالیت در بستر مجازی از 15 تیر آغاز به کار می‌کنند.

فعالیت مجازی 800 پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت در همدانیوسف سعیدی، معاون فرهنگی اداره آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: 800 پایگاه غنی سازی اوقات فراغت در استان با تمرکز بر فعالیت در بستر مجازی از 15 تیر آغاز به کار می‌کنند.
معاون فرهنگی اداره آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه نیمه اول تیرماه زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان برای حضور در پایگاه‌های تابستانه بود، گفت: افتتاح رسمی پایگاه‌های غنی سازی اوقات فراغت امروز ساعت 17:30 الی 18:30 زمان انجام می‌شود.
سعیدی با اشاره به اینکه در صورت موافقت ستاد استانی مبارزه با کرونا، کلاس‌های تابستانی به صورت حضوری برگزار می‌شود، ادامه داد: زمان فعالیت این پایگاه‌ها از 15 تیرماه لغایت 30 مردادماه سال جاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در صورت عدم موافقت ستاد، کلاس‌ها به صورت مجازی از شبکه شاد اجرا خواهد شد، گفت: پایگاه‌های غنی سازی اوقات فراغت در رشته‌های فرهنگی، هنری، مهارتی، ارتباطی، ورزشی، دینی و قرآنی و ... فعال خواهند بود.
وی گفت: به عنوان مثال در گروه فرهنگی و هنری رشته‌های مختلف نمایش، نقاشی، طراحی، رشته‌های ورزشی، خوشنویسی و ... آموزش داده می شود در کانال قرآن، نماز و عترت هم تلاوت‌های مناسب و آموزش‌های تخصصی و عمومی بارگذاری می‌شود.
معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان ابراز کرد: یکی از اقدامات و طرح‌های این مجموعه در راستای غنی سازی اوقات فراغت، «اقتصاد و اشتغالزایی» دانش آموزان هنرستان‌ها است.
سعیدی ابراز کرد: در این طرح در اختیار هر دانش آموز در هنرستان‌ها در صورت برخورداری از فضا، 100 متر زمین جهت کشت و زراعت و آشنایی با اصول و فنون کشاورزی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.
این مقام مسئول اشاره‌ای به مسابقات قرآن دانش‌آموزی داشت و افزود: سی‌وهشتمین دوره مسابقات «قرآن، عترت و نماز» دانش‌آموزی در مرحله استانی با رقابت 900 دانش آموز تیر ماه سال جاری برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه سی‌وهشتمین دوره مسابقات «قرآن، عترت و نماز» دانش‌آموزی در مرحله کشوری، مرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد گفت: از این تعداد 80 نفر برای شرکت در مسابقات مرحله کشوری معرفی شدند.

انتهای پیام
captcha