تشکیل جبهه واحد در دانشگاه با رویکرد زندگی اسلامی و ایرانی
کد خبر: 3909248
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵

تشکیل جبهه واحد در دانشگاه با رویکرد زندگی اسلامی و ایرانی

مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با بیان اینکه مطالبه‌گری و انتقاد باید صورت بگیرد اما با یک گفتار آرام و رفتار مناسب، گفت: با تدبیرهای مناسب و تقویت گفتمان‌های اصلی انقلاب، توجه به سمت زندگی اسلامی و ایرانی یک جبهه واحد ضدآمریکا و ضدصهیونیست تشکیل شود.

تشکیل جبهه واحد در دانشگاه با رویکرد زندگی اسلامی و ایرانیبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌محمد عباسی، مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها، امروز ۱۷ تیرماه در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی استان همدان، اظهار کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی و در هشت سال دفاع مقدس اعتماد و تکیه بر جوانان بود و در بازسازی‌ها و جهادها جوانان نیز در خط مقدم قرار داشتند به طوریکه هر جا به جوانان تکیه و اعتماد شد موفقیت و پیروزی را شاهد بودیم.
وی تصریح کرد: بسیج دانشجویی به عنوان یک نماد نورانی که جلوه‌های فراوانی در عرصه‌های گوناگون دانشگاهی دارد، می‌تواند به عنوان نیروی جوان خط مقدم مطمئناً راهگشای رفع خیلی از گره‌های کشور باشد.
عباسی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از فعالان دانشجویی، گفت: حضور فکری در مسائل مهم کشور و حضور فیزیکی در مواقع لازم از اولین مطالبات مقام معظم رهبری است به طوریکه حرکت‌های جهادی در رفع محرومیت‌ها یکی از این مواقعی است که مقام معظم رهبری انتظار دارند.
وی ادامه داد: تبیین و قانع کردن دل‌ها از دیگر مطالبات مقام معظم رهبری است به طوریکه اگر در فضای دانشجویی اغنای دل‌ها صورت نگیرد در بسیاری از مباحث فرهنگی با مشکلاتی روبرو خواهیم شد.

بسیج دانشجویی؛ راهگشای رفع بسیاری از گره‌ها در کشور
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا با تأکید بر اینکه مسئولان دانشگاه‌ها موظف هستند در جهت تحقق آرمان‌های الهی امام(ره) و شهدا و رهبری از مجموعه‌های انقلابی دانشگاه‌ها حمایت کنند، یادآور شد: گاهی این حمایت‌ها از روی اعتقاد و ارتباطی است که با مجموعه ارزشی دانشگاه دارند و گاهی از روی تحکم است در حالیکه فعالیت‌های ارزشی و انقلابی باید سمت و سویی داشته باشد که حمایت مسئولان دانشگاه از روی اعتقاد به جوانان ارزشی باشد.
وی با اشاره به افزایش سطح آگاهی‌های سیاسی و دینی و افزایش مخاطبان در سطح دانشگاه، خاطرنشان کرد: هر کسی که دغدغه انقلاب و آرمان‌های امام راحل و رهبری را دارد، باید چتر فعالیت‎های انقلابی بر روی آنها گسترده شود چراکه این افراد در جبهه خودی هستند.
مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان همدان با تأکید بر دفاع صریح از انقلاب اسلامی، افزود: فضای دانشگاه فضای گفتمانی و آزاداندیشی است و باید سعه صدر نسبت به گفتمان مخالف در فضای دانشگاه افزایش یابد.
وی با بیان اینکه مطالبه‌گری و انتقاد باید صورت بگیرد اما با یک گفتار آرام و رفتار مناسب، بسیج دانشجویی را پیشقراول اردوهای جهادی دانست و خاطرنشان کرد: با تدبیرهای مناسب و تقویت گفتمان‌های اصلی انقلاب، توجه به سمت زندگی اسلامی و ایرانی یک جبهه واحد ضدآمریکا و ضدصهیونیست تشکیل شود.
عباسی با تأکید بر اینکه انسجام نیروهای ارزشی در فضای دانشگاه باید تقویت شود، اظهار کرد: باید از برخی از نگاه‌ها و مباحث کوتاه آمد و از اتهام بی جا به افراد پرهیز کرد، قطعاً بسیج دانشجویی می‌تواند در اجرای مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه‌های گوناگون پیش‌قراول باشد.

انتهای پیام
captcha