زن ایرانی نماد کامل عفاف و حضور اجتماعی است
کد خبر: 3912020
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
رئیس جمعیت بانوان نویسنده تونس:

زن ایرانی نماد کامل عفاف و حضور اجتماعی است

رئیس جمعیت بانوان نویسنده تونس در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در این کشور،‌ ایران را کشوری مهم، متمدن و دارای فرهنگی بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: زن ایرانی نمادی کامل از عفاف و حضور اجتماعی است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، میثم فراهانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس با فاطمه بن محمود، رئیس جمعیت بانوان نویسنده عربی و ادیب تونسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

فراهانی با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و نیز سیاست‌های جدید فرهنگی پس از کرونا، ارتباط و تعمیق همکاری با اندیشمندان و متفکران تونسی را از مهمترین سیاست‌های رایزنی فرهنگی ایران در تونس برشمرد.

رایزن فرهنگی ایران در تونس افزود: جامعه متفکران و اندیشمندان تونسی، ظرفیتی مطلوب برای گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف ادبی، پژوهشی و علمی بوده و تاکنون نیز همکاری‌های بسیار خوبی در زمینه تولید آثار فرهنگی و ادبی به انجام رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع ادبیات و فرهنگ عامه هر کشور، آن را پشتوانه‌ای عظیم برای حفظ میراث کهن آن کشور توصیف کرد و گفت: ایران با سابقه تمدنی کهن، دارای فرهنگی غنی و ادبیاتی متین بوده که آثار آن را می‌توان در متون ادبی شعرای نامداری همچون سعدی، حافظ، مولوی، خیام، نظامی و ... مشاهده کرد که به عنوان مرجعی بی‌نظیر برای ادب‌دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ کهن پارسی به زبان‌های مختلف ترجمه و منتشر شده است.

فراهانی همچنین افزود: شعرا و نویسندگان با تأسی به روح لطیف و ذوق بی‌بدیل‌شان می‌توانند رابطی بین فرهنگ‌های مختلف برای ترسیم تصویری حقیقی از اصالت یک کشور به شمار روند.

وی در ادامه، ضمن تحسین فعالیت‌های ادبی و آثار مکتوب فاطمه بن محمود، ارتباط بیش از پیش بین انجمن‌های ادبی ایران و تونس را مورد تأکید قرار داد و گفت: رایزنی فرهنگی ایران در تونس آمادگی دارد نسبت به انتشار آثار ادبی فاخر نویسندگان تونسی در مجلات و نشریات ادبی ایران اقدام کند و این اقدام با توسعه همکاری‌های دوجانبه و تبادل تجربیات و آثار جدید محقق خواهد شد.

تأکید بر خلق آثار ادبی مشترک

فاطمه بن محمود در سخنانی، ایران را کشوری مهم، متمدن و دارای فرهنگی بی‌نظیر توصیف و بیان کرد: نتیجه سفرم به ایران و مشاهده پیشرفت‌های آن در زمینه‌های مختلف و نیز دیدار با نویسندگان و اصحاب فرهنگی، تحولی بزرگ در شناخت ایران و فرهنگ این کشور بود که خنثی‌کننده تمام هجمه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه ایران به شمار می‌رود.

این نویسنده تونسی با اشاره به جمعیت قابل توجه زنان اندیشمند ایرانی در جامعه و مراکز علمی و پژوهشی، این موضوع را نشان‌دهنده نگاه صحیح اسلامی به جایگاه زن مسلمان و توجه به حقوق فردی و اجتماعی آنان توصیف کرد.

وی در ادامه افزود: زن ایرانی، نمادی کامل از عفاف و حضور فعال اجتماعی است و این امر جز در سایه اصول صحیح اسلامی و نگاه ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران محقق نشده است.

رئیس جمعیت بانوان نویسنده تونس همچنین با اشاره به زمینه‌های گسترده همکاری بین نویسندگان و ادبای دو کشور برای خلق آثار ادبی مشترک بیان کرد: فرهنگ و آثار ادبی به عنوان حلقه‌های وصل جوامع، همواره در متن آثار ادبی نویسندگان ملل مختلف برجسته و نمایان است و ایران با دارا بودن فرهنگ و تمدن هزاران ساله از گذشته تاکنون مورد توجه اصحاب اندیشه، علم و ادب بوده و جمعیت بانوان نویسنده تونس آمادگی دارد همکاری‌های جدیدی را با رایزنی فرهنگی و نیز انجمن‌های ادبی ایران در زمینه‌های مختلف آغاز کند.

انتهای پیام
captcha