جهاد‌دانشگاهی یکی از نهاد‌های موفق در انجام فعالیت‌های علمی کشور است
کد خبر: 3912929
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

جهاد‌دانشگاهی یکی از نهاد‌های موفق در انجام فعالیت‌های علمی کشور است

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی جزء یکی از نهاد‌های موفق در انجام فعالیت‌های علمی کشور است، اضافه کرد: این مجموعه در حوزه تحقیقات، پژوهش، پزشکی، انتشار اخبار، نظرسنجی و فعالیت‌های علمی طی 40 سال خوب درخشیده است.

جهاددانشگاهی به رسالت اولیه خود یعنی «تحقیق و پژوهش» بازگرددصفی‌الله صفایی، رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در سال 59 و به دستور امام خمینی(ره) در راستای توجه به فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها تشکیل شد.
صفایی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی جزء یکی از نهاد‌های موفق در انجام فعالیت‌های علمی کشور است، اضافه کرد: این مجموعه در حوزه تحقیقات، پژوهش، پزشکی، انتشار اخبار، نظرسنجی و فعالیت‌های علمی طی 40 سال خوب درخشیده است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان ادامه داد: خوشبختانه جهاد دانشگاهی، با مرور زمان در تمامی استان‌ها، شعب خود را فعال کرده و در برخی استان‌ها نیز به عنوان یک دانشگاه در حال فعالیت است.
وی با اشاره به اینکه مبانی جهاد دانشگاهی، برگرفته از انقلاب بوده و پیشوند «جهاد» نیز زمینه انجام اقدامات بیشتری را برای این مجموعه فراهم می‌کند، گفت: رسالت اصلی جهاد دانشگاهی در اوایل تأسیس،«تحقیق و پژوهش» بود که متأسفانه امروزه جهاد دانشگاهی، از مسیر اصلی و اهداف اولیه تشکیل این نهاد انقلابی دور شده است.
صفایی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی باید به همان عنوان و رسالت اولیه خود یعنی «تحقیق و پژوهش» بازگردد، گفت: در سطح کشور، دانشگاه‌ها، برای فعالیت در حوزه آموزش تعریف شده‌اند، اما متأسفانه شاهد آن هستیم که جهاد دانشگاهی چند سالی است وارد حوزه آموزرش شده و بیشتر با رویکرد مسائل آموزشی در حال فعالیت است.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی باید یک خود ارزیابی داشته باشد، گفت: جهاد دانشگاهی امسال وارد 40 سالگی خود می‌شود که این مهم ایجاب می‌کند تا این در فعالیت‌های خود یک ارزیابی و آسیب شناسی داشته و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کند.
وی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی فعال در حوزه پژوهش می‌تواند حلقه وصلی میان صنعت و دانشگاه باشد، گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد فعال مستقل و غیروابسته به دولت، باید در راستای رفع نیازهای روز جامعه و استان گام بردارد.

انتهای پیام
captcha