تجلیل از دانش‌آموزان راه‌یافته به مسابقات جامعةالقرآن
کد خبر: 3940977
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
از سوی امام جمعه لالجین صورت گرفت؛

تجلیل از دانش‌آموزان راه‌یافته به مسابقات جامعةالقرآن

طی مراسمی از دانش‌آموزان بسیجی حافظ قرآن راه‌یافته به مسابقات کشوری جامعةالقرآن در دفتر امام‌جمعه لالجین تجلیل شد.

تجلیل از 4 دانش‌آموز برتر قرآنی راه‌یافته به مسابقات جامعةالقرآنبه گزارش ایکنا از همدان، طی مراسمی، چهار دانش‌آموز بسیجی شهرستان لالجین که در رشته حفظ قرآن کریم به مرحله کشوری مسابقات جامعةالقرآن راه پیدا کردند، امروز، 24 آذرماه در دفتر امام جمعه لالجین، تجلیل شدند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر زارعی، مدیر حوزه علمیه شهرستان بهار در این مراسم اظهار کرد: حفظ قرآن در سنین کودکی می‌تواند مسیر درست زندگی را روشن کند و آینده خوبی را برای افرادی که پا در این عرصه گذاشته‌اند را رقم بزند چراکه قرآن نور است و نور قرآن وقتی به دل تابیده شود، آن دل خدایی می‌شود و می‌توان در مسیر الهی قدم برداشت.

وی با اشاره به اینکه در حوزه علمیه شهرستان بهار اهتمام ویژه‌ای در مباحث قرآنی وجود دارد، یادآور شد: در این حوزه علمیه حفظ و تدبر در قرآن دنبال می‌شود در این زمینه برنامه‌ریزی لازم برای پیشبرد این فعالیت‌ها صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام حسین محققی، امام‌جمعه لالجین نیز در این مراسم با اشاره به اینکه قرآن باید سرلوحه همه فعالیت‌ها باشد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا بیش از گذشته انس با قرآن، حفظ، معارف و سبک زندگی قرآنی را در استان ترویج دهیم.

وی تصریح کرد: زندگی حقیقی و معنوی، آن چیزی است که مورد تأیید قرآن قرار گیرد و برای دست‌یابی به این هدف باید با این کتاب الهی و نورانی زندگی کنیم.

حجت‌الاسلام محققی یادآور شد: باید تلاش کنیم تا از حفظ، قرائت، تجوید، لغت، ادبیات و تفسیر قرآن که همان مرحله عبارت و ویژه عوام است، عبور کرده و به مرحله اشارات که ویژه‌ خواص است برسیم.

امام‌جمعه لالجین ادامه داد: در قرآن لطایفی وجود دارد که تنها اولیاءالله هستند که توانایی درک آن را دارند و درک لطایف از توانایی خواص خارج است.

وی با بیان اینکه مؤمن شجره طیبه و ظالم شجره خبیثه است، گفت: مؤمن به واسطه رسیدن به این جایگاه والای الهی، قطره‌ قطره بارش رحمت الهی که همان قرآن است را جذب می‌کند.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده، امام‌جمعه شهرستان بهار اظهار کرد: قرآن كریم برترین و بالاترین هدیه حضرت احدیت به بشر است و حفظ آن یكی از توفیقات بزرگ الهی به‌حساب می‌آید كه شامل حال هر كسی نمی‎شود. استعداد، آمادگی، لیاقت، توفیق، سعادت، عنایت و افاضت باعث می‎گردد خداوند متعال این نعمت بزرگ را به فرد عطا فرماید و سعادتمندترین افراد كسانی هستند كه پس از حفظ قرآن کریم، آن را از دست ندهند و درون خود را از گنج‎های بیكران قرآن کریم خالی نکنند.

وی گفت: مداومت در قرائت و حفظ قرآن عامل بسیاری از توفیقات و بركات الهی است و کسی كه انس به قرائت، حفظ و تدبر در‌ مفاهیم و معانی قرآنی داشته باشد ترک آن برایش بسیار مشكل است. با قرآن کریم زندگی زیبا می‎شود و جان می‎گیرد و آرامش واقعی به منصه ظهور می‎رسد اما بدون قرآن کریم آدمی چون جمادی است متحرک و مرده‌ای كه نه روح دارد و نه آرامش واقعی.

تجلیل از 4 دانش‌آموز برتر قرآنی راه‌یافته به مسابقات جامعةالقرآن

انتهای پیام
captcha