پیام تسلیت مدیر جامعةالزهراء و آیت‌الله فقیهی به مناسبت ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی
کد خبر: 3945169
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶

پیام تسلیت مدیر جامعةالزهراء و آیت‌الله فقیهی به مناسبت ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی

حجت‌الاسلام مدنی، مدیر جامعه الزهراء(س) و آیت‌الله محسن فقیهی از اساتید حوزه در پیام‌های جداگانه، ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت مدیر جامعه الزهراء و آیت‌الله فقیهی به مناسبت ارتحال آیت‌الله مصباح یزدیبه گزارش ایکنا؛ آیت‌الله محسن فقیهی، استاد سطح خارج حوزه در پیامی ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی را تسلیت گفت که متن آن به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
انا لله وانا الیه راجعون
 
ارتحال عالم ربانی، فقیه انقلابی و اندیشمند بزرگ، حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی رضوان الله علیه، موجب تأسف و تألم فراوان گردید. این حکیم مجاهد از پیشگامان انقلاب اسلامی و یار وفادار حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بود که طی عمر بابرکت خویش منشأ خدمات معنوی، علمی، انقلابی و سیاسی بی‌بدیل و ارزنده بسیاری بود و در راه ترویج و دفاع از معارف اسلامی، ارزش‌های انقلاب اسلامی و تربیت شاگردان ممتاز تلاش زیادی کردند.
 
ایشان استادی برجسته و متفکر در علوم اسلامی بودند و در عرصه‌های مختلف علمی و سیاسی آثار  ماندگار و کم‌نظیری از خود به جای گذاشتند. آثار فاخر علمی ایشان برای حوزه‌های علمیه و مراکز علمی بسیار ارزشمند و مفید است. بینش بالای سیاسی، تبحر در علوم اسلامی و صراحت و استقامت در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و سلوک اخلاقی از ویژگی‌های منحصر به فرد این شخصیت بزرگ بود.
 
اینجانب فقدان این استاد مبرز علوم اسلامی را به محضر بقیه‌الله الاعظم، ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، شاگردان و ارادتمندان، بیت شریف و فرزندان مکرّم  آن معلم بزرگ تسلیت عرض کرده و برای آن مرحوم علو درجات و همجواری با ائمه اطهار (علیهم السلام) و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.
 
ان‌شاءالله روح این عالم پارسا قرین رحمت الهی و محشور با اولیاء ابرار شود.
 

پایمردی آیت‌الله مصباح یزدی در راه حق

 
ارسال// پیام تسلیت مدیر جامعه الزهراء و آیت‌الله فقیهی به مناسبت ارتحال آیت‌الله مصباح یزدیهمچنین مدیر جامعةالزهراء در پیامی ارتحال این عالم ربانی را تسلیت گفت که متن آن به شرح زیر است:
 
انا لله و انا الیه راجعون
 
امیرالمومنین علیه‌السلام: اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء الی یوم القیامه (بحارالانوار ج۲ ص ۴۳)
 
درگذشت حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی، عضو محترم مجلس خبرگان رهبری و از بنیانگذاران جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و موسس موسسه فاخر آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) در سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش موجب مزید تأثر شد.
 
پایمردی در راه حق، مقاومت در برابر التقاط و انحراف، شجاعت در بیان حقایق، تخلق به اخلاق اسلامی، تواضع و فروتنی، حرکت در مسیر امام و رهبری و دفاع از انقلاب اسلامی و حضور موثر در مسئولیت‌های مختلف نظام اسلامی از ویژگی‌های این فقیه متکلم و فیلسوف زاهد بود.
 
اینجانب درگذشت آن عالم بزرگوار را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع تقلید، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، شاگردان، ارادتمندان و بیت ایشان به ویژه فرزندان برومند ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند منان برای آن عالم فقید علو درجات، رحمت و مغفرت واسعه الهی و همنشینی با اولیای الهی خواستارم.
انتهای پیام
captcha