قرآن کتابت شده به نیت سردار شهید سلیمانی در همدان رونمایی می‌شود
کد خبر: 3952255
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
به قلم مرتضی شعبانی؛

قرآن کتابت شده به نیت سردار شهید سلیمانی در همدان رونمایی می‌شود

سرپرست کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از رونمایی کتابت قرآن کریم به قلم مرتضی شعبانی در ایام‌الله دهه فجر در استان خبر داد.

رونمایی از کتابت قرآن کریم استاد شعبانیهادی شیرمحمدی، سرپرست کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: رونمایی از کتابت قرآن کریم استاد شعبانی به همراه نمایشگاه آثار او در ایام‌الله دهه فجر در مجتمع شهید آوینی برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری آیین تقدیر از فیلم‌سازان و عکاسان جوان استان در ۲۱ بهمن‌ماه در مجتمع فرهنگی بوعلی سینا خبر داد و گفت: اجرای نمایش، موسیقی و نمایشگاه تجسمی و خوشنویسی در فضای مجازی از ۱۲ بهمن‌ماه تا ۲۲ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

شیرمحمدی تصویرسازی از ظرفیت‌های نشاط و شادی مثبت در آداب و سنن اقوام و جامعه ایرانی را از دیگر برنامه‌های این کارگروه بیان کرد و افزود: این برنامه در 23 بهمن‌ماه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

سرپرست کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به برگزاری نشست تخصصی کتاب‌خوان با موضوع نماز، افزود: این نشست تا 22 بهمن‌ماه در فضای مجازی اجرا خواهد شد و تجلیل و دیدار با خانواده‌های شهدای قرآنی در ایام‌الله دهه فجر از دیگر برنامه‌های این نهاد است.

برگزاری کارگاه خوشنویسی با موضوعات قرآنی

شیرمحمدی بیان کرد: همچنین کارگاه خوشنویسی با موضوعات قرآنی تا ۲۲ بهمن‌ماه در مجتمع شهید آوینی برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود و نمایشگاه محصولات فرهنگی، هنری و قرآنی ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی در ایام‌الله دهه فجر در مجتمع بوعلی سینا در حال برگزاری است.

مرتضی شعبانی، خطاط، کاتب قرآن و استاد خوشنویسی همدانی، نیز به ایکنا گفت: امروز، 21 بهمن‌ماه از کتابت قرآن کریم تازه نگاشته شده‌ام در مجتمع آوینی رونمایی خواهد شد. این کتاب قرآن به خط نستعلیق نگاشته شده است.

وی با بیان اینکه این کتاب را به نیابت از سردار سلیمانی نوشتم که پس از رونمایی به خانواده ایشان اهدا خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه کتابت قرآن نگاشته شده کاری خاص است، این کتاب به تعداد محدود و در چهار جلد چاپ شده است که یک جلد آن به خانواده سردار تقدیم می‌شود، یک جلد در تالار قرآن و جلد دیگر نیز در باغ‌موزه دفاع مقدس نگهداری خواهد شد، همچنین با توجه به اینکه 30 سال در پادگان قهرمان خدمت کرده بودم، یک جلد از این قرآن را هم به این پادگان تقدیم کردم.

این کاتب قرآن با بیان اینکه از زمان شهادت سردار کتابت این جلد از قرآن کریم را آغاز کردم، افزود: با صرف روزی 18 تا 20 ساعت برای کتابت قرآن، توانستم در سالگرد این شهید عزیز این جلد از کتاب قرآن را به اتمام برسانم.

شعبانی بیان کرد: در نمایشگاه عکس مجتمع شهید آوینی، 24 تابلو از آثار قرآنی به نمایش گذاشته شده است که 14 تابلو از این آثار قرآنی را به صحن اباعبدالله‌الحسین(ع) هدیه کردم که در این نمایشگاه از این آثار هم رونمایی خواهد شد.

شعبانی در پایان گفت: این نمایشگاه 21 بهمن‌ماه آغاز و تا هفته آینده در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha