رکورد کتابت قرآن با پنج خط متفاوت؛ به قلم مرتضی شعبانی
کد خبر: 3980843
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰

رکورد کتابت قرآن با پنج خط متفاوت؛ به قلم مرتضی شعبانی

کاتب و خطاط قرآن در همدان گفت: تاکنون کتاب قرآن را با چهار خط متفاوت به نگارش درآورده‌ام که با اتمام خط جدید، کتابت قرآن با پنج خط انجام و رکورد جهانی زده خواهد شد.

رکورد جهانی خطاطی قرآن با پنج خط متفاوت زده می‌شودمرتضی شعبانی، خطاط و کاتب قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در حال حاضر در حال کتابت قرآن به خط نسخ عثمان طه هستم که در قالب صفحات 15 سطری در 604 صفحه است.

وی با اشاره به اینکه خطاطی قرآن به این سبک را از اولین روز ماه مبارک رمضان سال‌‌جاری آغاز کرده‌ام، افزود: در حال حاضر در مرحله خطاطی جزء 22 قرآن هستم که پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده به اتمام برسد.

شعبانی با بیان اینکه این چهارمین قرآن خطاطی من است، افزود: پیش از این قرآن را با خط ریحان خطاطی کردم که اکنون در مرحله چاپ قرار دارد.


بیشتر بخوانید:


وی درباره ویژگی‌های خط ریحان گفت: این خط ترکیبی از خط نسخ، ثلث و نسخ ایرانی و عربی است که تاکنون هیچ کس با این خط کتابت قرآن را انجام نداده است.

این کاتب قرآن کریم در همدان بیان کرد: پس از اتمام خطاطی به شیوه عثمان طه، خطاطی قرآن با خط شکسته را آغاز خواهم کرد که با پنج خط متفاوت قرآن را نگاشته و رکورد جهانی در این زمینه زده خواهد شد.

شعبانی اظهار کرد: هر یک از این قرآن‌های کتابت شده در قالب دو تا سه نسخه محدود به چاپ خواهند رسید و آنها را در مراسم رونمایی هدیه خواهم کرد.

شعبانی با بیان اینکه تاکنون قرآن را با چهار خط متفاوت نگاشته‌ام، افزود: کتابت قرآن را از سال 96 با خط نسخ عربی آغاز کردم و تا سال 97 دو نسخه از این خط نگاشتم و به نجف اشرف اهدا کردم.

وی ادامه داد: در سال 98 خط نسخ ایرانی و در سال 99 نیز با خط نستعلیق قرآن را کتابت و به ترتیب آنها را به تالار قرآن و سردار سلیمانی اهدا کردم.

این خطاط و کاتب قرآن با بیان اینکه در حال کتابت قرآن با خط عثمان طه هستم، یادآور شد: تاکنون هیچ فردی در جهان قرآن را با خطوط مختلف کتابت نکرده است، معمولا تاکنون کتابت قرآن با خطوط نسخ ایرانی یا عربی بوده و هیچ کس در این باره تجربه کتابت قرآن با چندین خط مختلف را نداشته است.

شعبانی گفت: پس از اتمام کتابت قرآن با خط عثمان طه، این مصحف شریف را با خط شکسته روان خواهم نگاشت.

وی ادامه داد: آثارم را در تیراژ بالا چاپ نمی‌کنم چراکه باید ارزش هنری آنها حفظ شود، تمامی آثار نگارش شده‌ام را هدیه کرده‌ام و یا در موزه‌ها و تالارها نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام
captcha