شرکت ۲۵ قاری همدانی در تلاوت اذان‌گاهی صداوسیما در رمضان
کد خبر: 3954115
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵

شرکت ۲۵ قاری همدانی در تلاوت اذان‌گاهی صداوسیما در رمضان

نماینده شورای عالی قرآن در استان همدان از معرفی نخبگان و قاریان قرآن برای پخش تلاوت آن‌ها در صداوسیما خبر داد و گفت: در این راستا ۲۵ نفر از قاریان ممتاز استان شناسایی شده و صوت‌های خود را تحویل شورای عالی قرآن داده‌اند.

شرکت 25 قاری همدانی در تلاوت اذان‌گاهی صداوسیما در ماه رمضانقاسم جهان‌آرا، نماینده شورای عالی قرآن در استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا، از همدان، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد کمی از قاریان ممتاز استانی مجوز حضور و قرائت در صداوسیمای مرکز همدان را دارند که در این راستا شورای عالی قرآن طی برنامه‌ای در حوزه قرائت، تحقیق و ترتیل خوانی از قاریان استان دعوت کرد تا صوت خود را تحویل و برای این شورا ارسال کنند.

وی ادامه داد: طی برنامه اجرا شده تقریباً 17 قاری در رشته قرائت تحقیق و 17 نفر در رشته قرائت ترتیل از همدان شناسایی و صوت و لحن آن‌ها برای شورای عالی قرآن ارسال شد.

جهان‌آرا گفت: پس از بازبینی آثار ارسالی از سوی شورای عالی قرآن، به تعداد مرتلین و قاریان استان که مجوز پخش صوت آن‌ها از سوی صداوسیما وجود دارد، افزوده خواهد شد.

نماینده شورای عالی قرآن در استان با اشاره به اینکه این برنامه در راستای ارتقای سطح قاریان قرآن انجام می‌گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر 5 نفر از مرتلین و 12 نفر از قاریان استان مجوز قرائت در صداوسیما در ماه رمضان و یا تلاوت‌های اذان‌گاهی را دارند.

جهان‌آرا ادامه داد: در این برنامه فاکتورهایی همچون صوت و لحن مناسب و قرائت صحیح ملاک لازم برای کسب مجوز حضور در صداوسیما است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در تلاوت‌های اذان‌گاهی از قرائت قاریان مصری و یا بین‌المللی در صداوسیما استفاده می‌شود، افزود: امیدواریم با برگزاری این برنامه شاهد حضور قاریان استان در صداوسیما باشیم.

جهان‌آرا گفت: بیش از بیست قاری ممتاز در سطح استان داریم همچنین ساعد نیز به‌عنوان قاری بین‌المللی از استان همدان برخاسته‌اند.

وی با اشاره به اینکه احتمالاً از این تعداد قاری شناسایی شده به سه یا چهار نفر مجوز پخش تلاوت از صداوسیما داده شود، افزود: برای مابقی قاریان نیز کلاس‌های ارتقای سطح برگزار می‌شود.

جهان‌آرا یادآور شد: اگر سطح قاریان بسیار بالا ارزیابی شود در سطح صداوسیما کشور و در غیر این صورت در صداوسیمای مرکز همدان از آن‌ها استفاده خواهد شد.

مصاحبه از اکرم یوسفی پارسا

انتهای پیام
captcha