فعالیت 590 کانون فرهنگی و هنری در همدان
کد خبر: 3958346
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵

فعالیت 590 کانون فرهنگی و هنری در همدان

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان گفت: هم‌اکنون 590 کانون فرهنگی و هنری در مساجد سراسر استان همدان فعال هستند.

فعالیت 590 کانو.ن فرهنگی و هنری در همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حمیدرضا ناهیدی‌فرد، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان، امروز به‌مناسبت فرارسیدن 18 اسفند، سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد (فهما)، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افرادی که در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت می‌کنند نقش مهمی برای جذب مخاطب نوجوان و جوان دارند و با برخورداری از اخلاق مناسب و با برنامه‌ریزی هدفمند پاسخگوی نیازهای جوانان هستند.

وی به برخی برنامه‌های اجرای ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در طی سال جاری اشاره کرد و گفت: اجرای طرح یاریگران زندگی در قالب تربیت مربی در جهت پیشگیری از اعتیاد، توزیع بسته‌های حمایتی به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا، توزیع گوشت گرم در چندین مرحله، اجرای طرح سه‌شنبه‌های تکریم، اجرای طرح شنبه‌های با کتاب، برگزاری کارگروه ستاد دهه فجر، اجرای ویژه‌برنامه‌های چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از جمله همکاری در اجرای کاروان مردمی انقلاب فاطمی از اهم برنامه‌های اجرا شده است.

اجرای طرح ملی ایران قوی

وی ادامه داد: طرح ملی ایران قوی در قالب‌های مختلف سعی در ایجاد بستر مشارکت و نقش‌آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور دارد. ایران قوی مبتنی بر اقتضائات روز و قابلیت‌ها و مقدورات بومی، کارکردها و فعالیت‌های مبتکرانه کانون‌ها و استفاده هدفمند از ظرفیت رسانه و فناوری‌های نوین اجرا می‌شود.

ناهیدی‌فرد با بیان اینکه طرح ملی ایران قوی در گام دوم انقلاب اسلامی و متشکل از ۴۰ عنوان برنامه انسجام یافت، گفت: این برنامه‌ها در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق طراحی شده‌اند تا در بیش از ۲۵ هزار کانون مسجدی در سراسر کشور اجرا شوند.

ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، در دومین سال برگزاری رویداد فهما با ارائه طرح ملی ایران قوی، بستر جریان سازی این گفتمان را میان آحاد مردم به‌ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و زمینه رقابت سالم بچه‌های مسجد را در ظهور و بروز این رویداد مهم در بستر فضای مجازی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی درباره این طرح از ۱۹ مهرماه آغاز شد، اظهار کرد: بازه زمانی اجرای آن از هفته دفاع مقدس تا میلاد حضرت زهرا(س) در سطح کانون‌های فرهنگی هنری سراسر کشور بود و بعد از اتمام مهلت شرکت، نیمه دوم دی‌ماه تا بهمن‌ماه فرآیند ارزیابی و داوری آثار صورت گرفته و آئین اختتامیه و معرفی برترین‌های طرح ۱۸ اسفندماه، هم‌زمان با سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

ناهیدی‌فرد به پویش رسانه‌ای مسجد، کانون مهر علوی اشاره کرد و گفت: این پویش با همت خبرگزاری شبستان و با هدف کمک به مناطق زلزله‌زده سی سخت انجام شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: کانون‌های مساجد امن‌ترین مکان برای حضور نسل جوان هستند، چراکه حضور پیدا کردن قشر نوجوان و جوان در داخل مساجد، مسیر زندگی آن‌ها را مشخص و هدفمند کرده و گرایش نسل جوان را به مسائل معنوی و دینی به دنبال دارد و موجب استحکام بنیه اعتقادی این نسل در جامعه خواهد شد.

ناهیدی‌فرد گفت: در کلاس‌های فرهنگی و هنری مساجد تلاش می‌شود تا آموزه‌های معنوی و قرآنی در قالب هنر و آموزش‌های مختلف، به بچه‌ها تعلیم داده شد. هم‌اکنون 590 کانون فرهنگی و هنری در مساجد سراسر استان همدان فعال هستند.

انتهای پیام
captcha