«فرهنگ»، پایه توسعه و پیشرفت هر کشوری است
کد خبر: 3958914
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

«فرهنگ»، پایه توسعه و پیشرفت هر کشوری است

استاندار قزوین با تأکید بر اینکه «فرهنگ»، پایه توسعه و پیشرفت هر کشوری است، گفت: سرمایه‌گذاری در «فرهنگ» اساس همه امور بوده و توسعه بدون «فرهنگ» فرو رفتن در باتلاق است بنابراین تدوین سند توسعه فرهنگی استان قزوین بسیار اهمیت دارد چون بستر برنامه‌ریزی‌های استان به شمار می‌رود.

«فرهنگ»، پایه توسعه و پیشرفت هر کشوری است

به گزارش ایکنا از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین، چهارشنبه ۲۰ اسفند در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری برگزار شد اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی از مهم‌ترین شوراهای سیاست‌گذاری استان و کشور است و مصوبات آن حکم قانون را دارد و مسئولین باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ، پایه توسعه و پیشرفت هر کشوری است، افزود: سند توسعه فرهنگی استان قزوین بسیار مهم است چون بستر برنامه‌ریزی‌های استان به شمار می‌رود، اگر این سند به درستی تدوین نشود با مشکل و چالش مواجه خواهیم شد.

استاندار قزوین خاطرشان کرد: سند توسعه فرهنگی باید با مشارکت نخبگان و صاحبنظران شکل بگیرد و مطالعات نیز باید در راستای اثرگذاری باشد؛ این سند باید بر روی میز مدیران قرار گیرد تا در تمام تصمیمات خود به آن توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه برای حرکت در یک مسیر باید زیرساخت‌های آن را ایجاد کنیم، تصریح کرد: سند توسعه فرهنگی استان قزوین مهم‌تر از سند ۲۰ ساله و بودجه استان است چون این سند پایه دیگر اسناد بوده و می‌تواند توسعه پایدار یک شهر و حتی کشور را رقم بزند.

جمالی‌پور متذکر شد: در نگارش این سند باید به پیشینه استان قزوین نیز توجه شود هویت تاریخی اجتماعی و ارزشی پشتوانه یک بخش به شمار می‌رود که همه این موارد می‌تواند به سند فرهنگی قوام و هویت ببخشد. سرمایه‌گذاری در فرهنگ اساس همه امور بوده و توسعه بدون فرهنگ فرو رفتن در باتلاق است.

انتهای پیام
captcha