چاپ اولین کتابت قرآن کریم به خط ریحان در همدان
کد خبر: 3962770
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰

چاپ اولین کتابت قرآن کریم به خط ریحان در همدان

خطاط و کاتب قرآن کریم در همدان از اتمام کتابت جدید قرآن به خط ریحان خبر داد و گفت: این کتابت در حال حاضر به اتمام رسیده و در آستانه چاپ قرار گرفته است.

اولین کتابت قرآن کریم به خط ریحان در همدان به چاپ می‌رسدمرتضی شعبانی، خطاط و کاتب قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از کتابت جدید قرآن خود با خط ریحان خبر داد و گفت: تاکنون هیچ‌کس با خط ریحان کتابت قرآن کریم را انجام نداده است.

شعبانی با اشاره به ویژگی‌های خط ریحان، بیان کرد: این خط ترکیبی از خط نسخ، ثلث، نسخ ایرانی و عربی است که تاکنون هیچ‌کس با این خط کتابت قرآن را انجام نداده است.

وی با بیان اینکه این کتاب در حد دو یا سه نسخه چاپ خواهد شد، افزود: یک نسخه از کتاب در تالار قرآن، یک نسخه به باغ‌موزه و یک نسخه هم هنوز مشخص نیست به چه ارگان و یا شخصی اهدا کنم.

شعبانی با اشاره به اینکه برای چاپ کتاب‌ها خودم هزینه می‌کنم و هیچ ارگان حمایت‌کننده دیگری ندارم، افزود: سال گذشته کتابت قرآن به خط ریحان را به اتمام رساندم اما با توجه به اینکه چاپخانه‌ها تعطیل و یا مشغول چاپ سررسید سال جاری بودند، بنابراین اکنون کتاب در مرحله چاپ قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هر کتابت قرآن کریم، با تلاش شبانه‌روزی تقریباً یک ساله به اتمام می‌رسد، اوایل ماه رمضان نیز کتابت جدید قرآن را با خط عثمان طه آغاز خواهم کرد.

این خطاط و کاتب قرآن کریم در پایان گفت: سال گذشته کتابت قرآن کریم را به تالار قرآن، خانواده سردار سلیمانی و به پادگان قهرمان هدیه کردم.

انتهای پیام
captcha