توزیع بیش از 10 هزار پرس غذای گرم در ملایر
کد خبر: 3963875
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱
همزمان با ماه رمضان؛

توزیع بیش از 10 هزار پرس غذای گرم در ملایر

کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از توزیع بیش از 10 هزار پرس غذای گرم در ملایر خبر داد و گفت: این طرح از محل نیت واقفان به‌ویژه واقف خیراندیش ملایر مرحوم سیف‌الدوله تهیه می‌شود.

توزیع بیش از 10000 پرس غذای گرم در ملایرامیر مهدوی، کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و بهار قرآن اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه ملایر هر ساله هم‌زمان با ماه رمضان برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کند که امسال با توجه به شرایط موجود این برنامه‌ها با مجوز ستاد ملی کرونا و با محدودیت نسبت به سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌ها با محوریت طرح ضیافت همدلی برگزار خواهد شد، افزود: استفاده از ظرفیت فرهنگی بقاع متبرکه و تقویت بعد اجتماعی، کمک به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر و همچنین ترویج فرهنگ انفاق، مساوات و صدقه از اهداف این طرح است.

مهدوی گفت: در این راستا درصدد هستیم با تبلیغ همه‌جانبه فرهنگ مواسات و بخشش و ایجاد زمینه مشارکت عمومی برای خدمت به محرومان و مستمندان، خدمت قابل‌توجهی به اقشار کم‌برخوردار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح با توجه به نیت واقف بیش از 10 هزار پرس غذای گرم در بین مناطق کمتر برخوردار شهرستان توزیع می‌شود، افزود: این تعداد غذا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تهیه و توزیع می‌شود.

کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه سال گذشته نیز بیش از 40 هزار پرس غذا از محل نیت واقفان به‌ویژه واقف خیراندیش ملایر مرحوم سیف‌الدوله تهیه و در بین اقشار مختلف و کمتر برخوردار و جامعه هدف در شهرستان توزیع شد، گفت: یکی از نیات مرحوم سیف‌الدوله اطعام‌دهی و روضه‌خوانی در شب‌های جمعه است که با توجه به شرایط کرونا این اطعام‌دهی در راستای نیت واقف به‌صورت طبخ و توزیع غذای گرم با رعایت کامل پروتکل‌ها بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه در سال گذشته بیش از هشت هزار بسته معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند، زیر پوشش نهادهای حمایتی بیماران سرطانی و صعب‌العلاج و... توزیع شد، گفت: این بسته از محل نیت واقف خیراندیش مرحوم سیف‌الدوله بوده که دو هزار بسته آن در ماه رمضان سال گذشته توزیع شد.

کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه امسال نیز در صورت صلاحدید توزیع بسته‌های معیشتی را خواهیم داشت، اظهار کرد: هنوز برنامه‌ریزی برای این طرح در ماه رمضان انجام نشده است.

مهدوی با بیان اینکه در حال حاضر دو کانال فضای مجازی برای مخاطبان اداره اوقاف و امور خیریه ملایر برقرار است، گفت: برنامه‌های فرهنگی، دینی و قرآنی نیز در دو کانال امام‌زاده عبدالله و تکیه حضرت ابوالفضل(ع) ملایر در فضای مجازی بارگذاری می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه‌های این اداره هم‌زمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) در نیمه ماه مبارک رمضان، گفت: در صورت شرایط بهتر برای برگزاری مراسم جشن در فضای باز و بقاع متبرکه را خواهیم داشت.

مهدوی با بیان اینکه سال گذشته نیز برنامه احیای شب‌های قدر در فضای باز برگزار شد، گفت: امسال نیز مراسم احیای شب‌های قدر مانند سال گذشته در فضای باز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha