اتمام کتابت قرآن کریم با خط عثمان طه در همدان
کد خبر: 3987797
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳

اتمام کتابت قرآن کریم با خط عثمان طه در همدان

خطاط و کاتب قرآن در همدان از اتمام کتابت قرآن کریم به شیوه خط عثمان طه خبر داد و گفت: با اتمام این کتابت، قرآن را با چهار خط متفاوت به نگارش درآورده‌ام.

اتمام کتابت قرآن کریم با چهار خط متفاوت در همدانمرتضی شعبانی، خطاط و کاتب قرآن همدانی در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در حال حاضر چهارمین کتابت قرآن با خط عثمان طه را پس از 110 روز به اتمام رسانده‌ام.

وی افزود: کتابت قرآن را از سال 96 با خط نسخ عربی آغاز کردم و تا سال 97 دو نسخه از این خط نگاشتم و به حرم امام علی(ع) در نجف اشرف اهدا کردم.

شعبانی بیان کرد: در سال 98 خط نسخ ایرانی و در سال 99 نیز با خط نستعلیق قرآن را کتابت کرده و به ترتیب آن‌ها را به تالار قرآن و سردار شهید سلیمانی اهدا کردم.

این خطاط و کاتب قرآن با اشاره به اینکه کتابت قرآن را در سال جاری با خط ریحان به اتمام رساندم، افزود: اکنون قرآن با این کتابت در دست چاپ قرار دارد.

وی اظهار کرد: تاکنون هیچ فردی در جهان قرآن را با خطوط مختلف کتابت نکرده است، معمولاً کتابت قرآن با خطوط نسخ ایرانی یا عربی انجام شده است و هیچ‌کس در این باره تجربه کتابت قرآن با چندین خط مختلف را نداشته است.

شعبانی گفت: پس از اتمام کتابت قرآن با خط عثمان طه، این مصحف شریف را با خط شکسته روان خواهم نگاشت.

وی بیان کرد: آثارم را در تیراژ بالا چاپ نمی‌کنم چراکه ارزش هنری آن‌ها باید حفظ شود، تمامی آثار نگارش شده‌ام را هدیه کرده‌ام و یا در موزه‌ها و تالارها نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام
captcha