موافقت پنجاه درصد آمریکایی‌ها با محدود کردن کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3993594
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵

موافقت پنجاه درصد آمریکایی‌ها با محدود کردن کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی

یک نظرسنجی در ایالات‌متحده نشان می‌دهد که ۵۰ درصد آمریکایی‌ها معتقدند که کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی باید محدود و به عدم استفاده از این تجهیزات علیه فلسطین مشروط شود.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، در یک نظرسنجی که توسط شورای شیکاگو در سال 2021 انجام شده، 50 درصد از پاسخ‌دهندگان خواهان آن بوده‌اند که ایالات‌ متحده کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی را محدود کند و اکثریت دموکرات‌ها خواهان این محدودیت هستند.

اگرچه این نظرسنجی حاکی از آن است که هنوز اختلافات حزبی زیادی در این مورد وجود دارد، زیرا 62 درصد از دموکرات‌ها معتقدند که دولت آمریکا باید استفاده اسرائیل از کمک‌های نظامی این کشور در عملیات نظامی علیه فلسطینی‌ها را ممنوع کند.

این نظرسنجی هم‌راستا با مطالعات اخیر است که نشان می‌دهد حمایت آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی رو به کاهش گذاشته است.

یک نظرسنجی انجام شده توسط گالوپ نیز حاکی از آن است که بیشتر دموکرات‌ها معتقدند که ایالات‌ متحده باید رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد نه فلسطین.

علاوه بر این یک نظرسنجی موسسه انتخابات یهودیان در ماه ژوئیه نیز نشان می‌دهد که یک‌چهارم یهودیان آمریکا معتقدند که اسرائیل یک دولت آپارتاید است و 34 درصد معتقدند رفتار اسرائیل با فلسطینی‌ها شبیه نژادپرستی علیه سیاهان در ایالات‌متحده است.

 

 

انتهای پیام
captcha