تثبیت مالکیت موقوفات؛ زمینه‌ساز توسعه جامعه
کد خبر: 4003257
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴

تثبیت مالکیت موقوفات؛ زمینه‌ساز توسعه جامعه

فرماندار سقز با تأکید بر اینکه کلیه نهادها مستلزم به همکاری و تعامل با اداره اوقاف سقز برای سنددار کردم اموال وقفی هستند، گفت: با تثبیت مالکیت موقوفات و ترویج سنت حسنه وقف زمینه لازم برای رشد و توسعه جامعه فراهم می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، کامیل کریمیان، فرماندار شهرستان سقز، امروز، 17 مهرماه در مراسم گرامیداشت دهه وقف در دیدار رئیس و كاركنان اوقاف با تبریک این ایام اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط باید تلاش جدی برای حفاظت و حراست از موقوفات و رقبات داشته باشد.

وی با اشاره به روند مناسب سنددار کردن زمین‌های موقوفه در این شهرستان افزود: تلاش بیشتر اوقاف برای ترویج سنت وقف و تبلیغ برای ثبت وقف‌های جدید بر اساس نیازهای روز جامعه باید در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار سقز بیان کرد: کلیه نهادها مستلزم به همکاری و تعامل با اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سقز برای سنددار کردم اموال وقفی هستند چرا که با تثبیت مالکیت موقوفات و ترویج سنت حسنه وقف زمینه لازم برای رشد و توسعه جامعه فراهم می‌شود.

وی با بیان اینكه وقف، مسیری مناسب برای جبران نیازهای جامعه و دستگیری همنوعان است، بیان کرد: خیران سقزی در عمل به این سنت حسنه اسلامی شهرستان را یاری دهند.

وجود 393 موقوفه در سقز

جهاندار امجدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سقز، نیز در این نشست اظهار کرد: وقف یکی از آموزه‌های دین اسلام، سنت رسول اکرم (ص) و نوعی ایثار و از خودگذشتگی و راهی پایدار و مطمئن برای جبران نیازهای جامعه و دستگیری از همنوع و کم کردن فاصله طبقاتی و برقراری عدالت اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در شهرستان سقز ۳۹۳ موقوفه شامل پنج تکیه، ۳۵۰ مسجد و حسینیه و ۱۹ نقعه متبرکه به ثبت رسیده است، افزود: همچنین تعداد یک هزار و ۹۰۰ رقبه نیز در شهرستان سقز وجود دارد.

رئیس اداره اوقاف سقز با اشاره به اینکه ۷۰۰ نیت وقف در سقز وجود دارد، اضافه کرد: درآمد حاصل از موقوفات را صرف هزینه ها و مایحتاج، تعمیرات و احداث مساجد و خود موقوفه‌ها می کنیم.

امجدی به تربیت حافظان قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای طرح تربیت حفاظ قرآنی 50 نفر در این شهرستان حافظ قرآن شدند همچنین در طول یک سال گذشته ۲ مسابقه قرائت، ترتیل، اذان و تفسیر قرآن کریم برگزار کرده‌ایم.

وی کمک به فقرا و نیازمندان، ایتام و افراد بی سرپرست، دانش آموزان و دانشجویان، بیماران نیازمند و بیماران خاص، کمک به مساجد و اماکن مذهبی، کمک به ترویج فرهنگ قرآنی و کمک به جهیزیه افراد بی بصاعت را نیازهای امروزی جامعه به وقف جدید برشمرد.

رئیس اداره اوقاف سقز در پایان یادآور شد: مردم خیر سقز می‌توانند با وقف اموال خود ضمن مشارکت در این کار خداپسندانه موجب ‌شوند تا بخشی از مشکلات جامعه را برطرف کنیم.

انتهای پیام
captcha