مسابقات ملی مناظره دانشجویی در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 4008067
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

مسابقات ملی مناظره دانشجویی در همدان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان همدان از آغاز ثبت‌نام مرحله استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در همدان خبر داد.

فاطمه عزیزی‌هرمز معاون امور فرهنگی جهاددانشگاهی استان همدانفاطمه عزیزی‌هرمز، معاون امور فرهنگی جهاددانشگاهی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به آغاز ثبت‌نام مرحله استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در همدان، اظهار کرد: این مسابقات با رویکرد توانمندسازی دانشجویان در گفتمان‌های علمی و با شعار «مناظره، فرصتی برای یادگیری» از سوی جهاددانشگاهی در هفته آخر آبان‌ماه در سطح دانشگاه‌های استان به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی افزود: آزمودن توان منطقی دانشجویان در اقامه استدلال و اقناع مخاطب، تولید علم و اندیشه دینی، تقویت روحیه حق‌طلبی از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی همدان گفت: تیم‌ها در این مسابقات به‌صورت دو تیم موافق و مخالف به مناظره و رقابت می‌پردازند و پس از داوری، تیم برنده به مراحل بالاتر راه پیدا می‌کند و در نهایت تیم قهرمان به مرحله منطقه‌ای این دوره از مسابقات راه پیدا می‌کند.

عزیزی‌هرمز یادآور شد: ثبت‌نام مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویی از مهرماه در دانشگاه‌های استان همدان آغاز شده است و دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در این دوره از مسابقات می‌توانند در قالب تیم‌های چهار نفره متشکل از دو نفر مناظره کننده و دو نفر محقق در این مناظرات شرکت کنند.

وی ادامه داد: مسابقات ملی مناظره دانشجویان هر ساله به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی همدان با بیان اینکه فرهنگ مناظره و گفت‌و‎گو برای ارائه، تبیین و دفاع از عقیده و نظر خود در نزد دیگران مسئله‌ای است که در جامعه به‌خصوص برای قشر دانشجو بسیار حائز اهمیت است، افزود: دانشجویان، آینده‌سازان جامعه هستند و باید بیاموزند چگونه از ابعاد مختلف به طرح عقیده و نظر خود بپردازند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 100 عنوان موضوع رو به دانشجویان ارائه خواهیم کرد، افزود: گروه‌ها بر اساس سلیقه موضوع رو انتخاب می‌کنند و توافق می‌کنند درباره یک موضوع کدام یک مخالف و کدام موافق صحبت کنند.

عزیزی‌هرمز در پایان اظهار کرد: دانشجویان علاقه‌مند برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دفتر معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی همدان به شماره ۳۸۳۸۰۵۷۱ تماس گرفته و یا به شماره ۰۹۰۱۲۶۸۱۹۹۵ در پیام‌رسان‌های تلگرام و واتساپ پیام دهند و یا به کانال تلگرامی سازمان دانشجویان همدان به آدرس isojdhmd@ مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha