جهاد اسلامی: شهادت فرماندهان مقاومت اراده رزمندگان برای آزادسازی فلسطین را قوی‌تر می‌کند
کد خبر: 4012723
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷

جهاد اسلامی: شهادت فرماندهان مقاومت اراده رزمندگان برای آزادسازی فلسطین را قوی‌تر می‌کند

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای به مناسبت دومین سالروز شهادت ابوالعطاء تأکید کرد که دشمن با به شهادت رساندن فرمانده مقاومت تنها اراده مجاهدان مقاومت را برای آزادسازی فلسطین قوی‌تر کرده است.

ابوالعطا، فرمانده شهید مقاومت

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری جهاد اسلامی فلسطین،  جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای به مناسبت دومین سالروز شهادت بهاء ابوالعطاء، از فرماندهان ارشد این جنبش تأکید کرد که کوچ رهبران مقاومت، قدرت بر ادامه راه مقاومت را بیش‌تر می‌کند.

در این بیانیه آمده است: ترور سردار بهاء ابوالعطا پس از چشیدن طعم قدرت مقاومت و تحقیر رهبران آن توسط دشمن در صحنه‌های جهاد و نبردهای سربلندی صورت گرفت و از همین رو رژیم اشغالگر او را در لیست خطرناک‌ترین فرماندهان مقاومت و در سرلیست بانک اهداف ترور قرار داده و چندین بار پیش از آن قصد ترور او را کرده بود.

جهاد اسلامی در ادامه بر پنج نکته تأکید کرد و نوشت: اول اینکه امید دشمن به ضعیف کردن جنبش جهاد اسلامی و شاخه نظامی آن در پی ترور ابوالعطا شکست خورده و میدان ثابت کرده که شهادت فرماندهان مقاومت فقط به افزایش قدرت، صلابت و پایداری برای ادامه مسیر منجر خواهد شد.

بنا به تأکید جهاد اسلامی، دومین نکته این است که روند آمادگی و تجهیز مقاومت در بالاترین و وسیع‌ترین سطح خود ادامه دارد و هیچ تروری آن را متوقف نمی‌کند و هیچ تهدید یا محاصره مقاومت را مرعوب نمی‌سازد و ایمان به مقاومت به عنوان گزینه‌ای برای نابودی رژیم اشغالگر روز‌به‌روز بیش‌تر می‌شود.

جهاد اسلامی در نکته سوم از بیانیه خود آورده است: سربازان سرایا القدس همچنان دست خود را روی ماشه گذاشته‌اند و به مسیر خود ادامه می‌دهند و بر قول و تعهد خود ایستاده‌اند تا وقتی که سرزمین فلسطین و مقدسات و اسرای آن آزاد شود.

این جنبش افزود: چهارم اینکه سرعت پاسخ به ترور بهاء ابوالعطاء از طریق هدف‌گیری عمق سرزمین‌های اشغالی با صدها موشک و راه انداختن نبرد صیحه الفجر، گواه میزان آمادگی رزمندگان سرایا القدس و همه مجاهدان ملت ما در مقابله به مثل است.

جهاد اسلامی تأکید کرد: پنجم اینکه ما به شهدا و مجروحان نبرد «صیحة الفجر» و خانواده‌های صبور آنها درود می‌فرستیم و همچنین به فرزندان ملت فلسطین که پشتیبان مقاومت باقی ماندند و ثابت کردند بسیار مسئولیت‌پذیر هستند.

جنبش جهاد اسلامی در پایان به اسرای قهرمان در زندان‌های رژیم اشغالگر و به خصوص اسرای اعتصاب‌کننده از غذا درود فرستاد و گفت: آنها در نبرد دراز مدت با گستاخی زندانبانان رژیم صهیونیستی هستند.

خالد البطش، عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی هم به همین مناسبت تأکید کرد که تصمیم رژیم صهیونیستی در ترور ابوالعطاء ابوسلیم و تلاش این رژیم برای ترور اکرم العجوری، فرمانده کل سرایا القدس اشتباه راهبردی بزرگی بود  و نبرد صیحة الفجر در پاسخ به ترور ابوسلیم نشان داد که شمشیر مقاومت همیشه بران و فاخته است تا اشغالگران در وضعیت فرسایش باقی بماند.

بامداد سه‌شنبه ۲۱ آبان ۹۸ (۱۲ نوامبر ۲۰۱۹) جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزل «بهاء ابوالعطا» از فرماندهان ارشد «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در منطقه «الشجاعیه» غزه را هدف گرفتند. در این حمله، ابوالعطا و همسرش به شهادت رسیدند و دو فرزند وی نیز به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ترور ابوالعطا پس از موافقت کابینه و شخص «بنیامین نتانیاهو» انجام شد. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر وقت این رژیم در توجیه حمله تروریستی مذکور اذعان کرد که «این فرمانده فلسطینی مانند یک بمب ساعتی بود.».

این تهاجم ساعت ۴ بامداد و از طریق شلیک موشک از یک جنگنده انجام شد تا فرمانده بخش شمالی نوار غزه بدین شکل ترور شود.

انتهای پیام
captcha