مصوبه‌های شورای فرهنگ عمومی نیازمند پشتوانه مالی است
کد خبر: 4014184
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲

مصوبه‌های شورای فرهنگ عمومی نیازمند پشتوانه مالی است

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه اجرای مصوبات این شورا نیازمند پشتوانه مالی و اجرایی است، گفت: طبیعتاً شورای فرهنگ عمومی کشور می‌تواند حمایت‌های موردنیاز را از شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها داشته باشد.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان عصر امروز ۲۶ آبان‌ماه در شورای فرهنگ عمومی با اشاره به اینکه اجرای مصوبات این شورا نیازمند پشتوانه مالی و اجرایی است، اظهار کرد: طبیعتاً شورای فرهنگ عمومی کشور می‌تواند حمایت‌های موردنیاز را از شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها داشته باشد، در شوراهای فرهنگ عمومی دغدغه‌های بسیاری داریم، متأسفانه خروجی‌های مصوبات جلسات این شورا در جامعه مشهود نیست.

نکونام افزود: طبق آخرین تصمیمات مقرر شده است مبلغی برای اجرای مصوبات شورای عمومی در استان‌ها و شهرستان‌ها اخصاص پیدا کند، تغییر نگاه به شورای فرهنگ عمومی از سوی مسئولان ملی وظایف اعضای شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها را سنگین‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه در جلسات شورای فرهنگ عمومی باید نقاط ضعف فرهنگی در شهرستان‌ها بیان شود، گفت: سپس با تمرکز بر این نقاط ضعف برای حل آن‌ها راهکار عملیاتی پیشنهاد داده شود، برای سیاست‌گذاری در حوزه‌های فرهنگی نیازمند شناخت نقاط ضعف و قوت هستیم.

نکونام بیان کرد: در شهرستان شهرکرد شورای فرهنگ عمومی تاکنون تشکیل نشده است، این شورا باید در اسرع وقت به ریاست فرماندار و دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر استان تشکیل شود، شوراهای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها باید به مطالبات در حوزه فرهنگ پاسخ دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، توضیح داد: بسیج یک شجره طیبه است که در درون نظام اسلامی شکل گرفته، بنابراین باید فرهنگ بسیج و بسیجی در جامعه گرامی داشته شود و نگذاریم فرهنگ بسیج در جامعه کمرنگ شود.

وی با تأکید بر اینکه جلسات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر باید به‌صورت مستمر برگزار شود، عنوان کرد: این ستاد ظرفیت و پشتوانه قانونی بسیار بالایی دارد و نباید این ستاد در شهرستان‌ها تعطیل شود.

نکونام در پایان با اشاره به مشکلات فرهنگی در شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: باید این مشکلات با ظرفیت مردمی و معتمدان محلی حل شود، برای برچیدنه شدن رسومات غلط باید حمایت مردمی وجود داشته باشد، اما متأسفانه از ظرفیت‌های مردمی غفلت کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha