پرهیز از کلی‌گویی در مورد مشکلات فرهنگی شهرستان‌ها
کد خبر: 4014239
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶

پرهیز از کلی‌گویی در مورد مشکلات فرهنگی شهرستان‌ها

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه باید از کلی‌گویی در زمینه مشکلات فرهنگی پرهیز کنیم، گفت: دستور کار جلسات شوراهای فرهنگ عمومی باید به فراخور مشکلات هر شهرستان تعیین شود، همچنین مسئولان مربوطه با اطلاع قبلی در جلسات حضور پیدا کنند تا بتوانند برای حل مشکلات تصمیم بگیرند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اقبال عباسی، استاندار، روز گذشته ۲۶ آبان‌ماه در شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به مقوله فرهنگ، اظهار کرد: فرهنگ به‌معنای راه مشترک برای زندگی است، کنش‌ها و واکنش‌های افراد در جامعه فرهنگ را می‌سازد، توجه به معانی فرهنگ بسیار حائز اهمیت است و باید در سرلوحه متولیان فرهنگ قرار بگیرد.

استاندار با بیان اینکه فرهنگ باید توسط مسئولان و متولیان امور فرهنگی در جامعه ساخته شود، گفت: مسئولان موظف به اجرای بایدهای حوزه فرهنگ در جامعه هستند، فرهنگ باید باوجود تمامی مشکلات موجود در جامعه مورد توجه قرار بگیرد و برای حل معضلات فرهنگی در جامعه برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: برای حل مشکلات و معضلات فرهنگی در جامعه نیازمند امکانات و اختیارات هستیم، اما نباید حل مشکلات موجود را منوط به امکانات و اختیارات کنیم.

عباسی با تأکید بر اینکه باید از کلی‌گویی در زمینه مشکلات فرهنگی پرهیز کنیم، عنوان کرد: دستور کار جلسات شوراهای فرهنگ عمومی باید به فراخور مشکلات هر شهرستان تعیین شود، همچنین مسئولان مربوطه با اطلاع قبلی در جلسات حضور پیدا کنند تا بتوانند برای حل مشکلات تصمیم بگیرند.

استاندار در پایان با اشاره به نبود نمازخانه و سرویس بهداشتی در منطقه تفریحی و توریستی پل زمانخان، تصریح کرد: اعتبار لازم برای احداث یک باب نمازخانه و سرویس بهداشتی در این مکان توسط سازمان برنامه و بودجه اختصاص پیدا کند.

در ادامه مرداس طاهری، فرماندار شهرستان فارسان با اشاره به اینکه نقاط ضعف فرهنگی در این شهرستان شناسایی شده است، اظهار کرد: تلاش شده در راستای کاهش معضلات فرهنگی گام برداشته شود، رسم و رسومات موجود در شهرستان مشکلات خاصی را ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: طلاق، سرقت، مصرف موادمخدر، نزاع دسته‌جمعی، مسائل ازدواج جوانان و هزینه‌های بالای ازدواج از عمده مشکلات موجود در شهرستان فارسان بوده که برای حل این معضلات کارگروه‌هایی تشکیل شده است.

۱۶ هزار نفر از جمعیت لردگان با تانکر آبرسانی می‌شود

در ادامه رضا بابامیر، فرماندار شهرستان لردگان با اشاره به مشکلات فرهنگی در این شهرستان، اظهار کرد: خودکشی، مصرف موادمخدر، طلاق، اختلافات قومی و قبیله‌ای، گرایش به ادیان دیگر و وجود سلاح‌های مجاز و غیرمجاز از عمده مشکلات فرهنگی در این شهرستان است.

وی بیان کرد: در شهرستان لردگان زیرساخت‌های فرهنگی، رفاهی و گردشگری بسیار ضعیف بوده و فقر و بیکاری در این شهرستان مشکلات فرهنگی را تشدید کرده است.

بابامیر با اشاره به مشکل کم‌آبی در شهرستان لردگان، گفت: در حال حاضر ۱۶ هزار نفر از جمعیت این شهرستان با تانکر آبرسانی می‌شود و این مسئله مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

مرتضی زمانپور، فرماندار کوهرنگ در ادامه این جلسه، اظهار کرد: بازماندگان از تحصیل در این شهرستان بیش‌تر در بین دختران هستند و آسیب‌هایی را در پی دارد.

وی با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج دختران در شهرستان کوهرنگ، بیان کرد: یکی از دلایل عمده آن مهاجرت پسران این منطقه به سایر استان‌ها برای کار است.

پیگیر احداث ۱۵ خانه عالم در سامان هستیم

در پایان جلسه کمال اکبریان، فرماندار سامان احداث فرهنگسرا را در این شهرستان را یکی از مطالبات مردم عنوان و اظهار کرد: پیگیر احداث ۱۵ خانه عالم و کتابخانه تخصصی ادبیات آئینی هستیم.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی خانه‌های مسافر در شهرستان سامان در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: این مسئله در گذشته مشکلاتی را در شهرستان ایجاد کرده بود، بانک اطلاعاتی قوی از این خانه‌ها تشکیل شده است.

انتهای پیام
captcha