جهاددانشگاهی می‌تواند زمینه تحقق عملی اهداف بیانیه گام دوم انقلاب را فراهم کند + فیلم
کد خبر: 4024491
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
ماموستا عبدالسلام کریمی در گفت‌وگو با ایکنا:

جهاددانشگاهی می‌تواند زمینه تحقق عملی اهداف بیانیه گام دوم انقلاب را فراهم کند + فیلم

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به ظرفیت‌های بالای جهاددانشگاهی در بکارگیری همه استعدادها و جوانان دانشمند ایرانی گفت: امروز در کشور مشکلات اقتصادی و معیشتی و بیکاری وجود دارد و جهاددانشگاهی می‌تواند در این زمینه‌ها کمک کند و در عمل، زمینه تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم را فراهم کند.

ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس جمهور

ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، امروز، چهارشنبه هشتم دی‌ماه، در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی در غرفه ایکنا حضور یافت و در پاسخ به سؤالی درباره نقش و ظرفیت جهاددانشگاهی در بکارگیری همه استعدادها و جوانان کشور برای ساختن ایران قوی براساس اهداف بیانیه گام دوم انقلاب گفت:  قطعاً جهاددانشگاهی در راستای اهداف بیانیه گام دوم ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد. من پیشتر با جهاددانشگاهی آشنایی و به واسطه مسئولیتی که در کردستان داشتم، یکی از مراکز جهاددانشگاهی را در آنجا افتتاح کردم. می‌توان گفت جهاددانشگاهی تلفیقی از جهاد سازندگی در دهه اول انقلاب و دانشگاه است؛ هم علم و هم عمل است که تحقیق و پژوهش می‌کند و داده‌ها را برای به روزرسانی و عملیاتی‌سازی در اختیار کارآفرینی می‌گذارد؛ لذا نقش مهمی در کارآفرینی، هدایت شغلی و بازاریابی دارد.

ماموستا کریمی با اشاره به ضرورت استفاده مسئولان کشور از دستاوردهای جهاددانشگاهی گفت: بیشتر نهادها و سازمان‌های ما فرصت لازم برای پژوهش ندارند اما جهاددانشگاهی این امر را به منصه ظهور رسانده و فقط کافی است نهادها و سازمان‌های دولتی این اطلاعات و داده‌ها را دریافت کنند. محققان و پژوهشگران اغلب جوان، با دلسوزی در جهاددانشگاهی کار می‌کنند که واقعاً بدون هیچ توقعی است و هدف آنها کمک به نظام و انقلاب و کشور است تا ایرانی قدرتمند و مستقل نه فقط به لحاظ سیاسی بلکه به لحاظ اقتصادی داشته باشیم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: امروز در کشور مشکلات اقتصادی و معیشتی و بیکاری وجود دارد و جهاددانشگاهی می‌تواند در این زمینه‌ها کمک کند و در عمل زمینه تحقق منویات مقام معظم رهبری را در بیانیه گام دوم فراهم کند.

وی تأکید کرد: هر وزارتخانه‌ای در حوزه تحقیق و پژوهش باید جهاددانشگاهی را بازوی قدرتمند و نیروی محرکه و قوه فکری خود بداند. در واقع جهاددانشگاهی می‌تواند در نقش تصمیم‌سازی و داده‌پردازی در کشور عمل کند و باید مسئولان اجرایی از این داده‌ها و نتایج پژوهش‌ها استفاده کنند تا در آینده کمتر دچار خطا، انحراف و اعوجاج شویم و گام دوم انقلاب نیز دقیقاً برمبنای نگاه به گذشته، شناخت ظرفیت‌ها، پرهیز از خطاها، تقویت نقاط قوت و پیگیری ایده‌های جدید برای توسعه همه جانبه کشور است.

ماموستا کریمی با بیان اینکه در این مسیر باید از همه استعدادها استفاده کرد، اظهار کرد: همه فارغ از جنسیت و قومیت و مذهب یکی هستند و همه دل در گرو ایران عزیز دارند. در کشور پهناور ایران اسلامی کرد، ترک، فارس، لر، بلوچ، تالش، شیعه و سنی و زن و مرد نداریم. همه یکسان هستند و شهروند درجه یک و دو نداریم که باید دست به دست هم دهند. اگر هم قرار به خط‌کشی باشد، خط‌کشی بین دوست و دشمن ایران و ظالم و مظلوم است؛ «إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ».

انتهای پیام
captcha