فعالیت ۴۷ پیشران کردستانی در طرح مشاغل خانگی
کد خبر: 4026453
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

فعالیت ۴۷ پیشران کردستانی در طرح مشاغل خانگی

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان از فعالیت ۴۷ پیشران در طرح مشاغل خانگی جهاددانشگاهی کردستان خبر داد.

اکبر اسدی رئیس جهاددانشگاهی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان، امروز، 15 دی‌ ماه در نشست تخصصی صادرات محصولات مشاغل خانگی که توسط جهاددانشگاهی برگزار شد، با بیان اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی در سال ۹۷ با حمایت و پشتیبانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی شده است، اظهار کرد: این طرح در فاز اول با اشتغال‌زایی ۲۶۰۰ نفر انجام شد که خوشبختانه با برنامه‌ریزی و آموزش‌های لازم این مهم به صورت مطلوب اجرایی شد.

وی افزود: در فاز دوم این طرح ظرفیت سهمیه اشتغالزایی برای استان کردستان ۴۰۰ نفر بوده است که این مهم نیز با همکاری اداره تعاون به خوبی انجام گرفته است.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان بیان کرد: در حال حاضر ۴۷ پیشران در این طرح مشغول به فعالیت هستند که هرکدام از آن‌ها توانسته‌اند در حوزه رشته شغلی خود افراد مرتبط را به بدنه بازار هدایت کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه پیشرانان موتور محرک اشتغال‌زایی هستند، افزود: جهاددانشگاهی استان کردستان در راستای توسعه این طرح، نمایشگاه مشاغل خانگی برگزار خواهد کرد. که پیشرانان با حضور پررنگی در این نمایشگاه شرکت داشته باشند.

سیدکمال حسینی، رئیس اتاق بازرگانی سنندج در ادامه این نشست گفت: اتاق بازرگانی نماینده کارآفرینان است و همیشه از حق آن‌ها دفاع خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه هنوز متولی اصلی کارآفرینان و پیشرانان مشاغل خانگی مشخص نیست، افزود: امروزه موازی‌کاری‌هایی در راستای کارآفرینی و مشاغل خانگی توسط دستگاه‌های دولتی انجام می‌شود که باید این مهم اصلاح شود.

رئیس اتاق بازرگانی سنندج با بیان اینکه مشاوره‌های علمی می‌تواند زمینه توسعه تولید کالا را رشد بدهد، بیان کرد: اتاق بازرگانی سنندج کلینیک ویژه مشاوره را برای کارآفرینان و پیشرانان راه اندازی کرده است که این عزیزان بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی حامی و پشتیبان کارآفرینان است، گفت: پیشرانان و کارآفرینان مشاغل خانگی باید اطلاعات و مبانی صادرات را به خوبی فرا بگیرند چون در غیر این صورت کالاهای آن‌ها مورد شکست قرار می‌گیرد.

حسینی در پایان یادآور شد: اتاق بازرگانی دوره‌های تخصصی آموزشی را در راستای صادرات برگزار می‌کند که از پیشرانان حتما میخواهیم که حضور داشته باشند.

مجید آوج، دبیر طرح توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی استان کردستان در ابتدای نشست تخصصی صادرات محصولات مشاغل خانگی، ضمن تشکر از همکاری پیشرانان این طرح، گفت: هدف از اجرای طرح مشاغل خانگی شناسایی و توانمندسازی علاقمندان کسب و کارهای خانگی و همچنین اتصال به بازار و کمک به رونق فروش و تولید برای کارآفرینان است.

وی افزود: هدف ما معرفی الگوهای موفق مشاغل خانگی به جامعه است که هنوز از تولید این محصولات در استان و صادرات آن‌ها به کشورهای دیگر بی‌خبر هستند که معرفی بیشتر این مشاغل سبب ارتقاء فروش، تولید و الگوسازی اشتغال برای جامعه می‌شود.

آوج یادآور شد: متأسفانه مشکل نگرشی یکی از مشکلات موجود در بحث ایجاد اشتغال بین جوانان جامعه است؛ این در حالی است که بسیاری از افراد با استفاده از ظرفیت موجود در منزل خود و بدون صرف هزینه‌های مازاد؛ می‌توانند کسب و کاری را راه‌اندازی کنند که در این راستا با برگزاری رویدادهای ترویجی در صدد فرهنگ‌سازی هستیم.

نادر اردلان، معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در ادامه نیز گفت: این اداره کل تا جایی که بتواند همیشه حامی کارآفرینان و پیشرانان بوده است و معتقد هستیم کارآفرینان میتواند چرخ اقتصاد را به گردش در بیاورند. با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان ارشد دولت باید موانع پیشرو پیشرانان را رفع بکنیم، چون این افراد میتوانند مشکل بیکاری در جامعه را حل کنند.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در پایان با بیان اینکه باید به کارآفرینان و پیشرانان هویت بدهیم، یادآور شد: اصلی‌ترین مشکل کارآفرینان بحث مالی است که در این راستا متأسفانه شبکه‌های بانکی همکاری لازم را ندارند.

انتهای پیام
captcha