همایش «سیدجمال‌الدین اسدآبادی» برگزار می‌شود
کد خبر: 4028110
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
در اسدآباد؛

همایش «سیدجمال‌الدین اسدآبادی» برگزار می‌شود

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد از برگزاری همایش «سیدجمال‌الدین اسدآبادی» خبر داد و گفت: این همایش ۱۸ اسفندماه سال جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.

سید جمال‌الدین اسدآبادیرضا قاسمی محجوب، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از برگزاری همایش سیدجمال‌الدین اسدآبادی خبر داد و گفت: این همایش با حضور احتمالی دو تن از وزیران در ۱۸ اسفندماه سال جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: حضور در همایش، بازدید از یادمان سیدجمال و جلسه تخصصی بنیاد سیدجمال سه برنامه شاخص در نظر گرفته شده در چیدمان برنامه‌های این روز است.

محجوب بیان کرد: سیدجمال‌الدین اسدآبادی در سال ۱۲۱۷ در شهرستان اسدآباد چشم به جهان گشود. او نابغه‌ای بود که به چندین زبان زنده دنیا مسلط بود و در نوجوانی به درجه اجتهاد رسید و روزنامه‌های «عروة‌الوثقی» و «ضیاءالخافقین» را راه‌اندازی کرد. آزادی و بیداری مسلمانان آرمان بزرگش بود که برای نیل به آن به کشورهای مصر، افغانستان، ترکیه، هندوستان، انگلستان و فرانسه سفر کرد و در این راه به شهادت رسید.

یادآور می‌شود، 18 اسفند سالروز شهادت سیدجمال‌الدین اسدآبادی است که در تقویم به نام روز بیداری اسلامی ثبت شده است. بنای یادبودی در محله سیدانِ اسدآباد که زادگاهش بود ساخته و این اثر در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۸۷ با شمار ۲۴۳۳۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد.

انتهای پیام
captcha