پرداخت ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی کردستان
کد خبر: 4033155
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
سرپرست بهزیستی استان کردستان بیان کرد:

پرداخت ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی کردستان

سرپرست بهزیستی کردستان پرداخت ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به خانوارهای تحت پوشش این نهاد را از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام دهه فجر ذکر کرد و گفت: این تسهیلات به ۱۵۰ خانوار تحت پوشش و معلولان متقاضی پرداخت خواهد شد.

حسین رسولی سرپرست بهزیستی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین رسولی، سرپرست بهزیستی استان کردستان، 12 بهمن‌ماه در نشست خبری مجازی با رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و در ایام دهه فجر، ۷۲ واحد مسکونی تحویل خانوارهای زیرپوشش این نهاد در استان می‌شود.

وی افزود: برای احداث این تعداد واحد مسکونی مددجویی ۱۵۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیارد ریال از سوی بهزیستی و سایر دستگاه‌های شریک به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

سرپرست بهزیستی کردستان بیان کرد: از این تعداد واحد مسکونی ۵۲ واحد به خانواده‌های زن سرپرست و دارای یک عضو معلول، ۱۴ واحد به خانوارهای دارای ۲ عضو معلول و سه واحد نیز به خانوارهای دارای ایتام واگذار می‌شود، ضمن اینکه سه واحد نیز از پروژه‌های خاتم الانبیا است.

وی، پرداخت ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به خانوارهای تحت پوشش این نهاد را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام دهه فجر ذکر کرد و ادامه داد: این تسهیلات به ۱۵۰ خانوار تحت پوشش و معلولان متقاضی پرداخت خواهد شد.

رسولی افزود: توسط بهزیستی کردستان ۸۰ برنامه در دهه فجر از جمله افتتاح مسکن، افتتاح خانه حمایتی، بازدید از منازل مددجو، ملاقات عمومی با جامعه هدف، مسابقات فرهنگی و ورزشی و هنری برگزار می‌شود.

سرپرست ادارە بهزیستی استان کردستان در خصوص تعداد مراکز مشاورە و خدمات روانشناختی در استان کردستان گفت: در حال حاضر ٨۷ مرکز حضوری و غیرحضوری در استان کردستان وجود دارد کە قریب بە هفت هزار و ٦۰۰ نفر از خدمات حضوری و حدود شش هزار نفر نیز بە صورت غیر حضوری با سامانە تلفنی ۱٤٨۰ تماس گرفته و مشاورە عمومی و تخصصی دریافت کردەاند.

وی در خصوص اقدامات معاونت امور توسعە پیشگیری بهزیستی استان کردستان طی امسال اظهار کرد: در حال حاضر ۱٦ مرکز مشاورە طلاق در استان فعال است کە در سال جاری سه هزار و ٦٨۷ نفر از این مراکز خدمات دریافت کردەاند.

رسولی در خصوص سامانە الکترونیکی ثبت اطلاعات پروندەهای طلاق عنوان کرد: تاکنون سه هزار و ٦۹۰ نفر در این سامانە پذیرش شدەاند کە از این تعداد، ۲٤٦ پروندە بە سازش منجر شدە است.

وی در خصوص تعداد دفاتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان افزود: ۲۱ پایگاە سلامت اجتماعی در استان بە ثبت رسیدە کە از این تعداد ۱۹ پایگاە آن در حال حاضر فعال و مشغول خدمات رسانی بە شهروندان هستند.

سرپرست بهزیستی استان کردستان افزود: در خصوص بحث پیشگیری از خودکشی، بهزیستی کردستان اقدام بە برگزاری ۱۳ کارگاە حضوری و غیرحضوری، تهیە ۱۰۰ پوستر و پمفلت و بروشور و تهیە ۲٥ کلیپ و پادکست و موشن گرافی نمودە است.

وی با اشارە بە طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران «مانا» گفت: ٤٦٥ دختر و ٤٦٥ پسر نوجوان در سال جاری در طرح مانا مشارکت داشتند.

رسولی افزود: سه هزار و ٦۰۰ نفر از برنامە آموزش پیش از ازدواج و تعداد سه هزار و ۹٦٤ نفر نیز از برنامە آموزش زندگی خانوادە در سال جاری آموزش دریافت کردەاند.

وی در خصوص مراکز سلامت روان محلی، اظهار کرد: در حال حاضر ۱٥ مرکز سلامت روان محلی در استان کردستان فعال است که تاکنون ۷۰۰ نفر از خدمات این مراکز بهرە‌مند شدەاند.

سرپرست بهزیستی استان کردستان افزود: ادارە کل بهزیستی استان کردستان ۳۷ مربی را در راستای ارائە برنامە آموزش هنگام ازدواج انتخاب و ۱۰ هزار و ٦۱۲ نفر از این مرکز، آموزش هنگام ازدواج دریافت کردەاند.

وی در پایان به عملکرد دفاتر پیشگیری از معلولیت‌ها پرداخت و یادآور شد: در حال حاضر شش مرکز مشاورە ژنتیک در استان فعال شده که تا بە امروز ۱۰ مورد سقط درمانی در این مراکز گزارش شدە است.

انتهای پیام
captcha