۴۵ درصد مددجویان کمیته امداد کردستان زنان سرپرست خانوار هستند
کد خبر: 4033175
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
مدیرکل کمیته امداد کردستان:

۴۵ درصد مددجویان کمیته امداد کردستان زنان سرپرست خانوار هستند

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه ۴۵ درصد از جمعیت تحت پوشش را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهد، بیان کرد: ۲۰ هزار دانشجو و دانش آموز، ۵۱ هزار سالمند، دو هزار بیمار زمین گیر و صعب العلاج و هشت هزار کودک یتیم و محسنین جزو مددجویان هستند.

نشست کمیته امداد با نماینده ولی فقیه

به گزارش ایکنا از کردستان، رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان، 12 بهمن‌ماه در نشست با نماینده ولی فقیه و شورای افتای استان کردستان، از ایجاد ۳۹۰۰ شغل و تأمین ۸۹ واحد مسکن برای مددجویان در ۱۰ ماهه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد: هم اکنون ۱۵۱ هزار نیازمند در سطح استان کردستان تحت حمایت کمیته امداد هستند.

وی افزود: افراد نیازمند بالای ۵۵ سال، زنان سرپرست خانوار، افراد زمین گیر و بیمار و نیازمندان زیر 55 سال مجموع جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان کردستان را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه نخست امسال برای این تعداد مددجو خدمات حمایتی به ارزش ۳۶۳ میلیارد تومان ارائه شده است، بیان کرد: در زمینه اشتغال‌زایی برای مددجویان در ۱۰ ماهه امسال، ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شد که با این مبلغ برای ۳۹۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

وی گفت: از اول سال تاکنون، ۶۲۳ مورد مسکن برای مددجویان ساخت، خرید و یا تعمیر شده که برای این تعداد مسکن ۱۷ میلیارد تومان هزینه شده که ۸۹ واحد آن خرید و ساخت است.

طوسی در پایان با تقدیر از همکاری علما، روحانیون و به خصوص شورای افتای استان، یادآور شد: در جهت اجرای برنامه‌های این نهاد به همکاری و راهنمایی‌های نماینده ولی فقیه، همه مسئولان، نیکوکاران، امامان جمعه و جماعات و همه علما و روحانیون نیازمندیم.

انتهای پیام
captcha