کلنگ‌زنی بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی امیرالمؤمنین(ع) در اسدآباد
کد خبر: 4035288
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶

کلنگ‌زنی بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی امیرالمؤمنین(ع) در اسدآباد

همزمان با دهه فجر کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی حضرت امیرالمومنین(ع) موقوفه مرحوم بکایی اسدآباد به عنوان دومین بیمارستان شهرستان انجام شد.

کلنگ زنی بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی حضرت امیرالمؤمنین(ع) اسدآبادبه گزارش ایکنا از همدان، ایرج صالحی رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد، امروز ۲۰ بهمن‌ماه، در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی حضرت امیرالمومنین(ع) موقوفه مرحوم بکایی اسدآباد به عنوان دومین بیمارستان شهرستان که با حضور مسئولان شهرستانی اظهار کرد: این پروژه ملی دارای ۱۶۰ میلیارد تومان ردیف بودجه بوده که در اعتبار سال اول ۳۶ میلیارد تومان به آن اعتبار اختصاص داده شده است.

وی افزود: با این میزان اعتبار اختصاص داده شده در سال اول بر اساس پیش بینی‌ها ۳۰ درصد عملیات اجرایی طرح پیشرفت خواهد داشت که با پیگیری‌های نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق، اعتبار سال اول طرح از محل ملی از ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان با افزایش ۱۰ برابری به ۳۶ میلیارد تومان افزایش یافت.

صالحی اضافه کرد: زیربنای سازه بیمارستان ۱۲ هزار و ۸۰۰ متر است که در چهار طبقه احداث خواهد شد. مشکل سند زمین این طرح یکی از دغدغه‌های مهم در سالیان اخیر برای اجرای طرح بود که خوشبختانه با پیگیری‌های لازم توسط دانشکده و حمایت‌های نماینده شهرستان، مشکل سند ملکی این بیمارستان مرتفع و سند به نام دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد زده شده که با کلنگ زنی و تخریب بیمارستان قدیمی امیرالمومنین(ع)، ساخت بیمارستان جدید با انتخاب پیمانکار طرح در اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه این بیمارستان درمانی آموزشی ۱۲۸ تختخوابی جایگزین بیمارستان فرسوده حضرت امیرالمؤمنین(ع)، موقوفه مرحوم بکائی می‌شود، گفت  با افتتاح و بهره برداری طرح بیمارستان حضرت امیرالمؤمنین(ع) اسدآباد واقع در پرترددترین محور(بزرگراه غرب کشور) به علت دسترسی آسان مسافران، همشهریان و روستائیان شهرستان در ارائه خدمات مطلوب از نقش بسیار ارزنده‌ای برخوردار خواهد بود.

فرزاد تیموری، معاون امور عمرانی استانداری همدان نیز با بیان اینکه یکی از برکاتی که بعد از انقلاب درکشور ما اتفاق افتاد در حوزه بهداشت و درمان بوده است، تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب شاهد اتفاق کلنگ‌زنی دومین بیمارستان این شهرستان با همان ظرفیت بیمارستان قائم(عج) هستیم که این امر نشانگر آن است که دولت خدمتگزار و مردمی در خدمت مردم است.

وی با اشاره به اینکه وجود دانشکده علوم پزشکی در شهرستان زیرساخت شهرستان را در حوزه بهداشت و درمان ارتقاء داده است، یاد آورشد:  بیشتر پزشکان کشور پیش از انقلاب غیر ایرانی بوده و کادر درمان کافی نداشتیم که در طول انقلاب با آموزش و تربیتی که در حوزه پزشک و پیراپزشک انجام گرفته شده امروز به خودکفایی رسیده‌ایم و حتی کشور ایران به سایر کشورها نیز خدمات پزشکی ارائه می‌دهد.

 

انتهای پیام
captcha