مراسم اعتکاف رجب در 6 مسجد اسدآباد برگزار می‌شود
کد خبر: 4035765
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰

مراسم اعتکاف رجب در 6 مسجد اسدآباد برگزار می‌شود

مدیر اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد گفت: مراسم معنوی اعتکاف ماه رجب در نقاط مختلف این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی مدیر اداره تبلیغات اسلامی اسدآبادحجت‌الاسلام روح‌الله رستمی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با بیان اینکه مراسم اعتکاف موتور محرکی است برای اینکه انسان به خود بیاید و خود را احیا کند، اظهار کرد: اعتکاف رجبیه با ۲۵ درصد ظرفیت مساجد پایلوت در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تزریق دو دز واکسن برای شرکت در مراسم اعتکاف ضروری است، تصریح کرد: سه مسجد در اسدآباد برای برگزاری مراسم اعتکاف مشخص شده است؛ مسجد جامع اسدآباد ویژه بانوان و مسجد امام سجاد(ع) ویژه آقایان و مسجد صاحب‌الزمان(عج) ویژه دانش‌آموزان است.

رستمی با اشاره به برگزاری این مراسم در سایر نقاط شهرستان گفت: این مراسم معنوی در مسجد جامع شهر آجین، مسجد صاحب‌الزمان(عج) روستای چنار علیا و مسجد جامع روستای موسی‌آباد نیز برگزار می‌شود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت هزینه ۱۲۰ هزار تومان در مساجد برگزارکننده اعتکاف و یا با مراجعه به محل اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد ثبت‌نام کنند. ظرفیت مساجد معین شده محدود است اما با این وجود در همه مساجد استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند مراسم اعتکاف را برگزار کنند.

رستمی با بیان اینکه در واقع اعتکاف نوعی سرمایه‌گذاری معنوی است، یادآور شد: برگزاری شبی با قرآن، مدیحه‌سرایی و مداحی، حلقه‌های دینی و تبیینی از جمله برنامه‌های ضمنی مراسم اعتکاف است.

انتهای پیام
captcha