افتتاح بزرگ‌ترین موقوفه قرآنی در قطر
کد خبر: 4037992
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۴

افتتاح بزرگ‌ترین موقوفه قرآنی در قطر

در راستای خدمت‌رسانی و پشتیبانی از مراکز حفظ قرآن کریم مجموعه «ترنج» از سوی وزیر اوقاف قطر در این کشور افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الرایه، غانم بن شاهین الغانم، وزیر اوقاف و امور اسلامی قطر، موقوفه «ترنج»، بزرگ‌ترین موقوفه قرآنی این کشور را افتتاح کرد.

شیخ خالد بن محمد آل ثانی، مدیرکل اداره کل اوقاف قطر ضمن اشاره به اهمیت وقف در حمایت از فعالیت‌های قرآنی در این کشور بر حمایت از مراکز و دوره‌های قرآنی در قطر تأکید کرد.

وی ضمن اعلام اینکه هزاران دانش‌آموز دختر و پسر قطری در آن حضور می‌یابند، از واقفان و تمام افرادی که در این طرح مشارکت داشتند، تشکر کرد.

شیخ خالد افزود: تمام درآمدهای موقوفه ترنج به مراکز و دوره‌های آموزش و حفظ قرآن کریم تعلق می‌گیرد.

وی نام این طرح را برگرفته از حدیث پیامبر اسلام(ص) توصیف کرد که می‌فرماید: مثال مؤمنی که قرآن می‌خواند، مانند ترنجی است که هم بوی خوشی دارد و هم مزه خوبی.

 شیخ خالد اظهار امیدواری کرد که مراکز قرآن کریم با حضور بیش از 26 هزار دانش‌آموز دختر و پسر از نظر کمی و کیفی حامی این طرح قرآن باشند.

وی در پایان سخنان خود از با ذکر حدیثی از پیامبر از خداوند برای تمام مشارکت‌کنندگان در این وقف، طلب اجر و ثواب کرد.

افتتاح بزرگ‌ترین موقوفه قرآنی در قطر

موقوفه ترنج که عملیات احداث آن از سال 2018 از سوی اداره کل اوقاف قطر آغاز شد، بزرگ‌ترین موقوفه قرآنی قطر بوده که در راستای حمایت از فعالیت‌های قرآنی در قطر اجرا شده است.

موقوفه ترنج شامل 112 واحد مسکونی است که به شیوه مدرن طراحی شده و شامل سالن‌های ورزشی، باشگاه سلامت، استخر، پارکینگ سرپوشیده و روباز در دو طبقه است. این پروژه شامل دو مجتمع است.

ارزش این طرح حدود 68 میلیون ریال قطر برآورد شده و سالانه حدود 7 میلیون ریال بازدهی خواهد داشت که این میزان صرف حمایت از مراکز آموزش قرآن کریم در قطر خواهد شد.

بنا به آمارهای موجود بیش از 163 مرکز قرآنی در قطر وجود دارد که 26 هزار داوطلب در آن به فراگیری علوم مختلف قرانی مشغول هستند.

انتهای پیام
captcha