رقابت پنج متسابق در یازدهمین شب مسابقات قرآن دبی
کد خبر: 4048919
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹

رقابت پنج متسابق در یازدهمین شب مسابقات قرآن دبی

یازدهمین شب از بیست و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن دبی با رقابت پنج قاری از تونس، پاکستان، لیبریا، جیبوتی و مصر برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری امارات، یازدهمین شب از بیست‌و پنجمین دوره مسابقات قرآن دبی برگزار شد.

در این شب حسین جامع حسین از جیبوتی، زید اسماعیل از زیمبابوه، مامادو بی بالدی از لیبریا و احمد عکاشه از پاکستان که به روایت حفص از عاصم  و اویس تونسی که به روایت قالون قرآن را حفظ کرده است به رقابت پرداختند.

نادی سعد محمد، شرکت‌کننده 22 ساله مصری، گفت که در دانشکده شریعت و حقوق دانشگاه الازهر تحصیل می‌کند و خوشحال است که افتخار شرکت در این مسابقه را به دست آورده است. وی ضعف بینایی خود را انگیزه‌ای برای ادامه راه حفظ کتاب خدا دانست و از برگزارکنندگان مسابقه و پذیرایی از شرکت‌کنندگان تشکر کرد.

عبدالغنی الوری 24 ساله، شرکت‌کننده اهل توگو نیز گفت که حفظ قرآن را در مسجد به مدت چهار سال انجام داده است. او هفت برادر دارد و در مرکز «نورالاسلام» در لومه پایتخت توگو به حفظ قرآن پرداخته است.

وی افزود که آرزو دارد در قرائت و علوم قرآنی به مدارج بالای علمی برسد.

عبدالرحیم منصور، شرکت‌کننده 23 ساله نیجریه‌ای، گفت که در دانشکده شریعت و حقوق تحصیل می‌کند و دارای اجازه حفظ قرآن به روایت حفص از عاصم است.

وی گفت: پدر و مادر و استادش به او کمک کردند تا قرآن را حفظ کند و از آنها سپاسگزاری کرد.

در حاشیه مسابقات این روز، احمد الزاهد، عضو کمیته برگزاری و رئیس واحد رسانه، از اهتمام اعضای هیئت داوران مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دبی و میهمانان مسابقه برای بازدید از نمایشگاه عکس‌هایی از ۲۵ دوره‌ مختلف این مسابقات قدردانی کرد.

وی افزود: این جایزه از بدو تأسیس تاکنون در دو شاخه‌ انتخاب شخصیت اسلامی سال و مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دبی فعالیت داشته است و به لطف خداوند متعال اکنون در  14 شاخه فعال است.

ابراهیم محمد بوملحه، رئیس کمیته برگزاری جایزه و اعضای کمیته از حامیان مالی به دلیل حمایت از فعالیت‌های مسابقات بین‌المللی دبی تجلیل کرد.

همچنین به جمعی از حضار که با قرعه‌کشی انتخاب شدند هدایای نقدی و غیر نقدی اهدا شد.

انتهای پیام
captcha