بالندگی جامعه در گرو کشف و رشد استعدادهاست
کد خبر: 4060493
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸

بالندگی جامعه در گرو کشف و رشد استعدادهاست

سرپرست آموزش و پروش ملایر گفت: نعمت سواد یکی از نعمات ارزشمند برای انسان است که می‌تواند با این نعمت در مسیر بندگی خدا گام بردارد و دانش‌آموزان با یادگیری علم و دانش در مسیر ایمان، علم، اخلاق، تفکر و خواندن قرآن تلاش کنند و به موفقیت و بالندگی کشور کمک کنند.

جشن الفبا ملایربه گزارش ایکنا از همدان، مهدی عابدینی، سرپرست آموزش و پرورش ملایر، امروز، هشتم خردادماه در مراسم جشن الفبای 68 دانش‌آموز مدرسه پسرانه شهید رجایی این شهرستان با قدردانی از برپاکنندگان این جشن خطاب به دانش‌آموزان، گفت: تکلیفی که از سوی خداوند بر عهده ما گذاشته می‌شود برای سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت خود ماست و امروز یکی از بهترین خاطرات خوب در زندگی شماست، چراکه با باسواد شدن می‌توانید مسیر موفقیت را در زندگی خود رقم بزنید تا سعادتمند شوید.

وی با بیان اینکه نعمت سواد یکی از نعمات ارزشمند برای انسان است که می‌تواند با این نعمت در مسیر بندگی خدا گام بردارد، گفت: شما دانش‌آموزان با یادگیری علم و دانش باید در مسیر ایمان، علم، اخلاق، تفکر و خواندن قرآن تلاش کنید.

عابدینی با استناد به سخن امام راحل که فرمود «امید من به شما دبستانی‌هاست»، افزود: شما باید با درس‌ خواندن و تلاش و کوشش در سال‌های آینده به امید، موفقیت و بالندگی کشور کمک کنید، چراکه بالندگی کشور با علم و دانش محقق می‌شود.

وی خطاب به والدین بر کشف استعدادها و رشد آن در مسیر موفقیت دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: برای موفقیت دانش‌آموزان باید خانواده‌ها همسو و در کنار آنها باشند تا دانش‌آموزان از هر جهت رشدیافته شوند و ضمن موفقیت تحصیلی، با روحیه شاداب و نسبت به حال و آینده خود امیدوار باشند.

در ادامه حجت‌الاسلام نصراللهی از روحانیون ملایر نیز برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع را برای دانش‌آموزان بسیار ارزشمند دانست و افزود: باید دانش‌آموزان را به مسئله مهم احترام به والدین و معلم تشویق کرد.

وی برگزاری برنامه‌های متنوع و شاد و مسابقات فرهنگی و مذهبی را در کنار درس برای دانش‌آموزان یک ضرورت خواند و گفت: تقویت بنیه دینی و مذهبی دانش‌آموزان آنها را در برابر آسیب‌های اجتماعی بیمه می‌کند.

احمد منایی، مدیر مدرسه شهید رجایی ملایر نیز با بیان آنکه بعد از دو سال کرونا امسال موفق شدیم جشن الفبا و با سواد شدن کلاس اولی‌ها را به‌صورت حضوری برگزار کنیم، افزود: مدرسه پسرانه شهید رجایی ملایر با 340 دانش‌آموز است که بیشتر دانش‌آموزان مدرسه شهید رجایی(یک) از مناطق کمتر برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه این مدرسه یکی از مدارس قدیمی و فرسوده ملایر است، گفت: با وجود کمبود امکانات و مشکلات عمرانی این مدرسه در راستای کیفی‌سازی آموزش و همچنین فراهم کردن امکانات بهتر برای دانش‌آموزان امسال اقدامات خوبی انجام شد.

انتهای پیام
captcha