فضای ملایر معطر از عطر شمس‌الشموس + عکس
کد خبر: 4062948
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴

فضای ملایر معطر از عطر شمس‌الشموس + عکس

امروز همزمان با دهه کرامت مردم ملایر ساعاتی میزبانی خادمان رضوی و پرچم متبرک امام مهربانی‌ها امام رضا(ع) بودند.

کاروان زیر سایه خورشید در ملایربه گزارش ایکنا از همدان دلگیر که می‌شوی از زمین و زمان و راهی برای بغض‌های فرومانده در گلویت پیدا نمی‌کنی دلت یک گوشه دنج می‌خواهد و با تمام وجودت سفر می‌کنی به بهشت، نگاهت گره می‌خورد به پنجره فولاد و غرق می‌شوی در بهشتی که هیچ کدام از آدم‌هایی که درونشان را نمی‌شناسی و نمی‌دانی درد دلشان چیست.

اینجاست که آرام می‌گیری و بار خستگی‌های روی شانه‌هایت را به زمین می‌گذاری و بغض‌‍‌های گلویت را فرو می‌خوری و آرام می‌شوی اینجا جایی است که فقط امام مهربانی‌ها همدم و هم‌کلامت می‌شود حرف می‌زنی گله می‌کنی از همه چیز می‌گویی و تنها گنبد طلای شمس‌الشموس است که تمام وجودت را پر از آرامش می‌کند و قطره قطره اشکهایت را گران می‌خرد.

یک لحظه خودم را جای خادمانت می‌گذارم امام خوبی‌ها و هر لحظه می‌گویم خوش به حال این خادمان که مدال نوکری تو افتخارشان است و چه مدالی بالاتر از نوکری خانه امام رضا(ع). نمی‌دانم شاید خدا آنها را ویژه دوست دارد و کرم و لطف شمس‌الشموس بیشتر به آنان سایه افکنده که چنین مقامی را به آنها بخشیده است.

چند سالی است که خادمان حرم رضوی در دهه کرامت و مهربانی‌ها در قالب کاروان زیر سایه خورشید با حمل پرچم آستان قدس رضوی سراسر کشور را مشهدالرضا و معطر به شمیم عطر رضوی کرده‌ و موجی از شور و شوق معنوی را در شهرها و روستاهای دور و نزدیک کشور به راه انداخته‌اند.

پرچم و کاروان امام رضا(ع) در هر شهر و دیاری که می‌رسد با موجی از نشاط و روحیه‌ سرشار دینی و معنوی، فضا را آکنده کرده و به‌خوبی نسیم کرامت رضوی در نقاط مختلف کشور قابل لمس است. کاروان زیر سایه خورشید به ملایر رسید.

امروز نیز مردم ولایتمدار ملایر ساعت‌ها در هوای گرم عاشقانه منتظر ورود این کاروان در دریاچه کوثر بودند. انتظاری شیرین برای مردمی که عطر حرم رضوی با ورود کاروان زیر سایه خورشید مرهمی بر دل های شکسته شان شود و لحظه‌ای کوتاه بر پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) بوسه بزنند.

بوی اسفند فضای اینجا را پر کرده و چشم‌هایی اشکبار که دست نیاز به سوی امام مهربانی‌ها دراز کردند و با لمس پرچم و رضوی بوی خوش حرم را استشمام می‌کنند. مردمی که در حال گذر از مسیر هستند نیز کنجکاو شده وقتی خبر حضور خادمان امام رضا(ع) را می‌شنوند ناخوادگاه تمام مشغله‌های روزمره را را فراموش کرده و به جمع استقبال کنندگان از خادمان حرم رضوی می‌پیوندند و هستند در میان این آدم‌ها که حتی برای یکبار هم نتوانسته‌اند به حرم امام رضا(ع) مشرف شوند و حرم نورانی و بارگاه ایشان را از نزدیک زیارت کنند.

اینجا کوچک و بزرگ اینچنین به استقبال خادمان حرم رضوی آمده‌اند و با چشمان گریان از این خادمان می‌خواهند حاجاتشان را به گوش امام مهربانی‌ها برسانند.

خودروی حامل خادمان رضوی به محل رسیده و خادم حرم امام رضا(ع) با پرچم متبرک رضوی از خودرو پیاده شده، قطرات اشکی که از چشمان مردم در آن لحظه جاری می‌شد نشان از ارادت به این امام رئوف دارد همه التماس دعا دارند نوای «رضا جانم رضا» دل‌ها را راهی حرم می‌کند و همه برای بوسیدن پرچم به سمت خادمان می‌شتابند و پرچم می‌چرخد و همه حاضران ارادات خود را با بوسه بر این پرچم متبرک نشان می‌دهند.

اینجا عشق به این امام رئوف را در چهره بیماری می‌بینم که ملتمسانه تقاضای شفا دارد و عشق را در چهره دختر بچه‌ای که برای بوسیدن حرم زانو می‌زند، همه درد و دل می‌کنند و بانویی که با بغض گلو و اشک چشمش می‌گوید امام رضا(ع) مرا بطب خودت هزینه‌اش را جور کن تا به پابوست بیایم و ده ها مرد و زن دیگری که زیر لب حاجتشان را با امام مهرذبانیها زمزمه می‌کردند.
حالا خدام حرم در میان اشک‌ها و التماس دعاهایی استقبال کنندگان راهی می‌شوند که میزبانان دیگری از این دیار منتظر قدومشان هستند دل کندن از پرچم متبرک کار سختی است اما قول خادم حرم امام رضا(ع) برای زیارت ویژه به نیابت از آن‌ها در حرم امام رضا(ع) یکی از شیرین‌ترین لحظه‌های این برنامه بود.

ورود خدام به دفتر امام جمعه ملایر و دیدار با مسئولان و امام جمعه، مسیر بعدی خادمان حرم در دفتر امام جمعه ملایر است اینجا جمعی از مسئولان ملایر و مردم منتظر ورود خدام امام رضا هستند.

حجت الاسلام محمد باقر برقراری امام جمعه ملایر ضمن خوش‌آمدگویی به خدادمان حرم رضوی این جلسه را تداعی بخش ورود وجود امام رضا(ع) به نیشابور دانست و اظهار کرد: طبق حدیث سِلسِلَةُ الذَّهَب، بدون امام رضا(ع) نمی توان وارد وادی توحید شد.

وی با تاکید بر ضرورت وجود کانون خادمیاران و ارادتمندان به امام رضا(ع) در هر نقطه از کشور، گفت: امام رضا(ع) در هر شهری پایگاهی داشته باشد تا برنامه‌هایی با هدف معرفت افزایی و معنویت افزایی در آنجا اجرا شود. این خادم یاران با کمک به زندانیان، مقروضان، بیماران، توزیع بسته‌های معیشتی و ... عطر رضوی را در این شهر منتشر می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمد قربانی‌پور یکی از خادمان حرم امام رضا(ع) نیز در این مراسم، با اشاره به فضیلت عقل و دینی مادر امام رضا(ع) مطرح کرد: سه گروه تسلیم محض امامان معصوم (ع) بودند. گروه نخست پیغمبران، گروه دوم ملائکه و فرشتگان و گروه سوم بنده‌ای که در زندگی آزمایش شود.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) یک رأفت عمومی و یک رأفت خصوصی دارد، گفت: مهربانی عمومی امام رضا(ع) شامل همه ادیان مسیحی، زرتشتی و... می شود. سفر کاروان زیر سایه خورشید به مناسبت دهه کرامت به نقاط مختلف کشور، پهن کردن صحن و سرای امام رضا(ع) در همه شهرها است و حرکت کاروان «زیر سایه خورشید» همراه خود برکات فراوانی را دارد که حضور در بیمارستان‌ها و ندامتگاه‌ها بخشی از این برکات معنوی و رضوی است.

در ادامه نیز حاضران با بوسه بر پرچم حرم رضوی دست پر با هدایای متبرک که خادمان به آنها هدیه می‌کنند با شور و شوق خاصی دفتر امام جمعه ملایر را ترک می‌کنند.

در ادامه خادمان حرم رضوی با حضور در گلزار شهدای بام ملایر به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند و سپس در بیمارستان امام حسین(ع) و عیادت از بیماران حضور پیا کردند. این حضور معنوی با تبرک جستن به پرچم سبز رضوی در بیمارستان امام حسین(ع) دل‌ها را روانه بارگاه ملکوتی معین‌الضعفاء کرد و قطرات اشک را بر چشمان بیماران جاری ساخت.

خادمان بارگاه ملکوتی خورشید رضوی تبرکات حرم را در بین بیماران، خانواده آنان و پرسنل بیمارستان توزیع و روحیه بیماران را ارتقا و شفای آنها را از خداوند متعال خواستار شدند. در ادامه بدهی 5 بیمار نیازمند نیز با همکاری مدیریت بیمارستان تسویه و این بیماران نیز با نگاه رئوف امام مهربانیها از بیمارستان مرخص شدند.

خادمان حرم امام خوبی‌ها در ادامه در میان استقبال گرم خانواده معظم شهدا و جانبازان در حسینه سید الشهدا(ع) ملایر عطر و بوی ویژه‌ای به این محفل بخشیدند و دیدگان پدران و مادران شهدا جانباران و خانواده های آنان به زیارت پرچم سبز و مقدس حضرت غریب الغربا نورانی شد.

آخرین مسیر خادمان حرم رضوی در جمع مردم ملایر بود در جشن میلاد امام رضا(ع) این برنامه نیز با برنامه‌های متنوع فرهنگی، قرعه کشی کمک هزینه سفر مشهد مقدس، چرخاندن پرچم حرم رضوی و... همراه بود.

اینجا دلدادگان امام مهربانی‌ها با بوسیدن پرچم گنبد نورانی پیشوای هشتم قدری دل‌ تنگشان آرامش گرفت و با قرائت صلوات خاصه حضرت رضا(ع) همنوا با صدای خادمان رضوی دل‌ها راهی حرم سلطان عشق شد و به پنجره فولادش گره ‌خورد تا افرادی که نمی‌توانند به زیارت حضرت بروند با زیارت پرچم متبرک، از راه دور محضر مولای عشق و مهربانی سلام دهند و زائر پیشوای هشتم شوند.


یادداشت از فاطمه رحمتی خبرنگار ایکنا

انتهای پیام
captcha