تحصیل 1543 دانش‌آموز با نیازهای ویژه در همدان
کد خبر: 4065648
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

تحصیل 1543 دانش‌آموز با نیازهای ویژه در همدان

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان از تحصیل یک هزار و ۵۴۳ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی استان خبر داد.

مدرسه استثناییطیبه محمدی، سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و ۵۴۳ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در ۶۹ مدرسه استان همدان در حال تحصیل هستند.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در گروه‌های کم‌توان ذهنی، ناشنوا، نابینا، معلولین جسمی و حرکتی، اوتیسم تقسیم‌بندی می‌شوند. علاوه بر این در مرکز اختلالات یادگیری که دانش‌آموزان عادی ضعیف تحت پوشش قرار می‌گیرند نیز زیرمجموعه اداره آموزش و پرورش استثنایی است.

محمدی گفت: طبقه دیگری از دانش‌آموزانی که زیرمجموعه مدارس استثنایی قرار می‌گیرند دانش‌آموزان طرح تلفیقی هستند که دارای هوش عادی اما با مشکل جسمی بوده که نیمه بینا، نیمه شنوا بوده که برای این افراد نیز اداره استثنایی معلم رابط اعزام می‌کند تا در مدارس به آنها آموزش دهند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های تابستانه ویژه این گروه از دانش‌آموزان، بیان کرد: کلاس‌های جبرانی با توجه به نیاز دانش‌آموزان با معلمانی که تفکر جهادی دارند در مدارس استثنایی برگزار خواهد شد و دانش‌آموزانی که نیاز به تمرین و تکرار بیشتر دارند می‌توانند از این کلاس‌ها بهره‌مند شده و اشکالات تحصیلی خود را برطرف کنند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان گفت: در ایام تابستان همزمان با سراسر کشور مسابقات فرهنگی و ورزشی در سطح استانی و سپس در سطح کشوری در بین مدارس استثنایی برگزار می‌شود که دانش‌آموزان در زمینه‌های ورزشی، قرائت قرآن، آوایی و تجسمی می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان قرآنی با استعدادهای زیادی در استان هستند، یادآور شد: هر ساله این دانش‌آموزان موفق می‌شوند در سطح استانی و سپس در سطح کشوری بدرخشند.

انتهای پیام
captcha