ندای لبیک یا حسین هم قدم با اربعینیان در ملایر + عکس
کد خبر: 4086126
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸

ندای لبیک یا حسین هم قدم با اربعینیان در ملایر + عکس

مردم حسینی ملایر امروز با نیت پیاده روی مسیر نجف تا کربلا از میدانی که نام حسین مزین(ع) است طی مسیر می‌کنند تا بگویند که مکتب و مسیر حسین انتهایی ندارد.

هم قدم با اربعینیان در ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حسینی که باشی نه سرما نه گرما، نه شلوغی و نه طولانی بودن راه و سختی‌های مسیر مانعت می‌شود فقط یک هدف داری رسیدن به معشوق و با پای عشق می‌روی تا محبوبت را ببینی.

حسینی که باشی سر از پا نمی‌شناسی فقط دیدار ارباب آرامت می‌کند و وقتی به کوی دوست رسیدی تمام سختی و خستگی‌ها از جان و تنت پر می‌کشد.

وقتی در اولین عمود چشمانت به گنبد طلاییش گره می‌خورد آنجاست که خود را در برابر عاشقت می‌بازی و فقط اشک‌هاست که حرف می‌زند و بغض که تمام وجودت را می‌گیرد.

با تمام وجود معشوقت را در می‌یابی و وقتی پایت تو را به قطعه‌ای از بهشت می‌کشاند دیگر برایت مهم نیست میانه راه چه کشیدی اینجا می‌نشینی به بهشت جانان رسيده‌ای بغض‌هایت را فرو می‌خوری تمام غرورت فرو می‌ریزد و با تمام وجودت بوسه بر خاک می‌زنی، خاکی که بوی عطر حسین(ع) و عباس می‌دهد در  بهشت بین‌الحرمین، بهترین لحظات زندگی را سپری می‌کنی اینجا در میانه راه چقدر التماس دعا گفتند و چه جاماندگانی که از قافله عشق جا ماندند.

بیش از هزار سال گذشته است و اربعین از اربعین اول تو غم‌ فزاتر است، حسینی که می‌شوی برایت فرق نمی‌کند کربلا باشی یا خادم ارباب اینجا فقط به عشق حسین(ع) قدم می‌زنی، قلم می‌زنی و هم قدم می‌شوی در رویایت با اربعنیان در مسیر کربلا.

اینجا ملایر امروز اربعنیان حسین(ع) آمده‌اند در مسیر زائران عشق هم قدم شوند‌ با قافله کربلا هم قدم شوند در مسیر عاشقی.

مردم حسینی ملایر امروز با نیت پیاده روی مسیر نجف تا کربلا از میدانی که نام حسین مزین(ع) است طی مسیر می‌کنند تا بگویند که مکتب و مسیر حسین انتهایی ندارد.

اینجا در مسیر هم قدم با اربعنیان پیرمردی را می‌بینی که با عصای دستش آرام آرام مسیر پیاده روی را طی می‌کند، بانوی جوانی با فرزندش در آغوش مکتب حسینی را از همین کودکی به فرزندش در مسیر عاشقی حسین می‌آموزد و کودکانی که کنار پدر و مادرشان به یاد قدم های رقیه و کودکان کربلا  عاشقانه در این مسیر گام بر می‌دارند.

اینجا امروز زیباترین و ناب‌ترین لحظه‌های عاشقی زیر تیغ گرم آفتاب آخرین روزهای شهریور در اربعین سید وسالار شهیدان رقم می‌خورد تا همه عاشقان حسین بگویند که هر کجا باشند راه و مرام حسین را ادامه می‌دهند.
امروز همه جا( کل الارض کربلا) است. هیئت‌های مذهبی ملایر از مسیرهای مختلف شهر به هم پیوند می‌خورند و سیل خروشان عزاداران با حرکت در مسیر میدان امام‌زاده عبد الله ملایر اجتماع عظیم اربعینان را شکل می‌دهد.

در مسیر عاشقی حسین پیرغلامان، جوانان و هیئت‌های مذهبی با برپایی ایستگاه‌های صلواتی به یاد ساقی کربلا با شربت‌های معطر به عطر حسین، آب خنک و... کام تشنه عزاداران حسینی راسیراب می‌کنند.

اجتماع عظیم هم‌قدم با اربعنیان ملایر با حضور اقشار مختلف عزادران با نوای دلنشین مداحان اهل بیت فضا را کربلایی‌تر می‌کند.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی امروز ۲۶ شهریورماه در جمع عزادران حسینی با اشاره به اینکه نهضت اربعین احیاگر نهضت عاشورا است، اظهار کرد: امروز ندای لبیک یا حیسن(ع) ندای همه جهان اسلام است و به  کوری چشم دشمنان این همایش بزرگ مسیر  و مکتب حسینی را مستدام تر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اعمالی که در این روز بسیار سفارش شده است خواندن زیارت اربعین است، گفت: طبق فرموده امام حسن عسکری(ع) مومن پنج نشانه دارد که یکی از این نشانه‌ها خواندن زیارت اربعین در روز اربعین است.

وی با بیان اینکه نباید لفظ جاماندگان اربعین را برای این سیل خروشان عزادرانی که توفیق حضور در کربلا را امروز نداشته به کار برد، گفت: همین که ما اینجا در مسیر حسین(ع) باشیم برای ما کربلاست.

آزادیخواه با تأکید بر اینکه ما باید امانت دار شهدا و مکتب اهل بیت باشیم، تصريح کرد: مشکلات روزمره نباید ما را از مسیر و عشق به خدا و اهل بیت سرد کند.

وی پیاده‌روی امروز اربعین در ملایر را نماد عشق مردم به امام حسین(ع) دانست و افزود: در مسیر پیاده‌روی امروز برپایی ایستگاه‌های صلواتی،  همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف و خدماتی جای تقدیر دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: همه امروز آمدند تا بگویند که بعد از گذشت 1400 سال هم قدم با رقیه و زینب کبری(س) هستند و مسیر کربلا ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha