رزمندگان حافظه تاریخی دفاع مقدس هستند
کد خبر: 4087132
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

رزمندگان حافظه تاریخی دفاع مقدس هستند

استاندار همدان گفت: هر کدام از رزمندگان حافظه تاریخی دفاع مقدس هستید در آن زمان که شرایط ضبط و ثبت نبود و خیلی از حماسه‌های بزرگ نه به تصویر کشیده شده و نه بازگو شد و هر کدام از شما یک تاریخ شفاهی هستید. صفحات کتاب‌هایی که توسط برخی از شما نگاشته شده است هر صفحه آن برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی است.

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدانبه گزارش ایکنا از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان، امروز 30 شهریورماه در آئین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در سالن جلسات شهدای استانداری همدان، اظهار کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس بهترین دوران عمرش خود را در راه ایثار و جهاد سپری کردند و در روزهای سخت همچون کوه استوار در برابر دشمن ایستادند تا مردی و مردانگی فراموش نشود.

وی با بیان اینکه به گفته امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی انفجار نور بود و چشم مستکبرین عالم را کور کرد، افزود: این انقلاب همه معادلات ستمگران را به هم زد و به مستضعفان عزت و جایگاه خاصی بخشید. آنچه که پس از انقلاب اسلامی رخ داد این بود که شرق و غرب با وجود تمام اختلافات در کنار یکدیگر متحد شدند و در یک مسیر قرار گرفتند که در برابر این نظام الهی بایستند.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: دشمن در ابتدا سعی کرد با اختلافات قومی، این کشور یکپارچه را تجزیه کند و تصورش این بود انقلاب و نظام اسلامی توان تحمل مشکلات را ندارد و وقتی دید نقشه‌هایش نقش بر آب شده صدام را به حمله به کشور ما با حمایت های شرق و غرب واداشتند.

استاندار همدان گفت: دشمن در ابتدا خیال می‌کرد در ظرف یک هفته می‌تواند ایران اسلامی را تسخیر کند، اما این حسرت به دلش ماند و هشت سال تمام دلاورمردانی چون شما در برابر آنان ایستادند.

وی متذکر شد: هر کدام از رزمندگان حافظه تاریخی دفاع مقدس هستید در آن زمان که شرایط ضبط و ثبت نبود و خیلی از حماسه‌های بزرگ نه به تصویر کشیده شده و نه بازگو شد و هر کدام از شما یک تاریخ شفاهی هستید. صفحات کتاب‌هایی که توسط برخی از شما نگاشته شده است هر صفحه آن برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: این ملت دارای صاحب تمدن است و یک ملت بی‌هویت نیست، اعماق و ریشه این فرهنگ در ۱۴۰۰ پیش نهفته است و به رنگ و بوی قرآن و اسلام درآمده است و هیچ وقت این ملت دچار شرک و کفر نشده و یک ملت ماندگار است.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه امروز ملت ایران مقتدر ایستاده است، افزود: از افتخارات هشت سال دفاع مقدس این است که ملت با دست خالی در برابر دشمن ایستاد و یک وجب از خاکش را به دشمن نداد، در پادشاهان قبلی هر کدام به واسطه بی‌کفایتی بخشی از ایران را از دست دادند، در دوران دفاع مقدس به رغم اینکه به ظاهر امکانات نداشتیم. اما رزمندگان ما با تکیه بر قدرت ایمان در برابر دشمن ایستادند و صدام را به خاک ذلت کشاندند و به دشمنان درس دادند که دیگر کسی به ایران اسلامی نگاه چپ نکند.

وی بیان کرد: دشمن بعد از شکست هشت سال دفاع مقدس، ایستادگی و صلابت این مردم را نشانه گرفته است. دشمن به خوبی فهمید که باید فرهنگ مردم را مورد هجمه قرار هد و این فرهنگ از طریق خانواده تزریق می‌شود و خانواده را مورد حمله قرار داد و به اقدامات ترکیبی همچون فشار اقتصادی فشار روحی و روانی بر مردم روی آورد.

استاندار همدان تصریح کرد: ما باید با هوشیاری و بیداری، جهاد تبیین را در دستور کار خود قرار دهیم و اجازه ندهیم این تحریفات در ما رسوب کند؛ و باید با وحدت، نقشه دشمنان که وحدت و انسجام ما را نشانه گرفته‌اند از بین ببریم.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه باید به دشمن بگوییم این ملت شکست‌ناپذیر است، گفت: راهپیمایی ۲۳ میلیون نفری اربعین، ضربه بزرگی بر هیمنه آمریکا بود و دشمنان از این وحدت بین شیعیان جهان وحشت دارند.

وی با تأکید بر اینکه پیروزی با مکتب حسین(ع) است، گفت: امروز پرچم دست رهبر معظم انقلاب است و تمام مستضعفین پشت سر ایشان ایستادند و فرزندان راستین این ملت با رهبر معظم انقلاب بیعت کردند.

انتهای پیام
captcha