اجرای طرح «محراب اندیشه» ویژه دانشجویان همدانی
کد خبر: 4089441
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲

اجرای طرح «محراب اندیشه» ویژه دانشجویان همدانی

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان همدان گفت: دانشجویان علاقه‌مند در سراسر استان می‌توانند برای تحصیل در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان «محراب اندیشه» به‌عنوان معرفت‌جو ثبت‌نام کنند.

محمد میدانچیان مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان همدانحجت‌الاسلام محمد میدانچیان، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: دانشجویان علاقه‌مند در سراسر استان می‌توانند برای تحصیل در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان «محراب اندیشه» به‌عنوان معرفت‌جو ثبت‌نام کنند.

وی افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در این طرح می‌توانند تا 15 مهرماه نام و نام خانوادگی، نام دانشگاه، شماره دانشجویی و شماره تماس خود را به شماره 09035257759 ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 38381343 داخلی 3 تماس بگیرند.

میدانچیان یادآور شد: این حوزه با تدریس اساتید مجرب، برگزاری اردو و مسابقات علمی و فرهنگی، زمینه فعالیت در کارگروه‌های فرهنگی را برای معرفت‌جویان فراهم می‌کند، ظرفیت ثبت‌نام معرفت‌جویان در این ترم 100 نفر است و در ابتدا یک جلسه آشنایی با مجموعه حوزه برای متقاضیان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دروس ارائه شده در این حوزه قابل تطبیق با 14 دروس معارف دانشگاه است، توضیح داد: هر نمره که از سوی معرفت‌جویان در درس مورد نظر کسب شود همان نمره برای درس معارفی دانشگاهی نیز لحاظ می‌شود.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان همدان اظهار کرد: خداشناسی در قرآن، جریان‌شناسی فکری و فرهنگی، اخلاق، رسالت الهی دانشجو، انسان از پیدایش تا معاد، نبوت و ولایت در قرآن، مهارت‌ تفکر، منظومه فکری رهبر معظم انقلاب از جمله عناوین درسی ارائه شده در این طرح است و اساتیدی همچون حجت‌الاسلام سیدمجتبی حسینی‌یمین، علی‌اصغر مظاهری، فائزه بالایی و... در این طرح حضور دارند و از اساتید دیگر برای کارگاه‌های مختلف استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در سراسر کشور 48 شعبه دارد، با وجود شیوع کرونا، همدان جزء اولین استان‌هایی بود که کلاس‌های مجازی را راه‌اندازی کرد تا با تعطیلی روبه‌رو نشود.

انتهای پیام
captcha