درس حوزه درس اسلام شناسی و دینداری است
کد خبر: 4090943
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷

درس حوزه درس اسلام شناسی و دینداری است

امام جمعه تویسرکان گفت: درس حوزه درس اسلام شناسی و دینداری است و وظیفه حوزه آگاهی دادن به مردم در مسائل دینی و مذهبی و خداشناسی است.

مرتضی موحدی امام‌جمعه تویسرکانبه‌ گزارش ایکنا همدان، حجت‌الاسلام  والمسلمین مرتضی موحدی امام‌جمعه تویسرکان امروز 18 مهرماه در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران با بیان این‌که وظیفه حوزه آگاهی دادن به مردم در مسائل دینی و مذهبی و خداشناسی است، گفت: درس حوزه درس اسلام‌شناسی و دین‌داری است.

وی با بیان این‌که هنر طلبه چشاندن معنای معنوی خداشناسی و احادیث و روایات دینی به مخاطبین درحین سختی است، گفت: باید مواظب رفتارمان باشیم تا دل بتواند حقایق را درک و به عالم معنا و خداشناسی وصل شود و باور کند که خدا رب‌العالمین است و اینجاست که دل خدایی می‌شود.

موحدی با بیان این‌که طلبه‌ها و شاگردان حوزه باید با دل قبول کنند که خدا رب‌العالمین است تا بتوانند این لذت و نور را به دیگران منتقل و وظیفه دینی خود را به‌جای آورند، ادامه داد: حجاب سرمایه زن است، عفت و پاکی که خداوند به زنان داده‌است نعمت بزرگی است که با حجاب حفظ می‌شود و وقتی بانوان ما این را بفهمند به‌نحو احسنت از آن محافظت می‌کنند.

در ادامه حسین افشاری فرماندار تویسرکان گفت: همان‌طور که زبان جسم ما آراستگی ظاهری و بوی خوش است، زبان ذهن سخن ما و زبان دل نیز محبت است که برگ برنده حوزه همین محبت و زبان شیرین و خوش است و حوزه باید در این امر بسیار تلاش کند.

وی با بیان این‌که باید جوانان را به شیوه دوستان جذب کنیم و آموزش دهیم گفت: در برخی از روستاهای استان در دهه شصت هیچ رسانه‌ی جمعی و نشانه تمدن جدید و تکنولوژی وجود نداشت اما مردم به تکالیف دینی خود به‌نحو احسنت عمل می‌کردند که این امر نشان از زحمات دلسوزانه طلبه‌ها و مبلغین دینی داشت که توانسته بودند با رفتار درست دین‌داری را در دل مردم جای دهند.

افشاری با بیان این‌که در حال حاضر نیمی از افراد زیر بیست و پنج سال روش سیره و عمل ما را نمی‌پذیرند، این افراد رفتار ما را آنالیز و اگر تناقضی در رفتار و گفتار ما ببینند ما را نفی می‌کنند گفت: این ما هستیم که باید با رفتار درست جوانان را از این تناقض‌ها رها کنیم و اینکه در فرهنگ ایرانی اسلامی خانواده و بزرگان خانواده بسیار قابل اهمیت می‌باشد اما متأسفانه امروز معماری جدید غربی و نفوذ آن در معماری ما و رواج فرهنگ آپارتمان‌نشینی جمع خانوادگی را از هم جدا کرده‌است و برخی حرمت‌ها نادیده گرفته می‌شود.

وی در ادامه با تصریح این‌که جایگاه بزرگان خانواده باید در فرهنگ خانواده‌ها تثبیت شود تا جوانان موفقی را پرورش دهیم گفت: روایات اطلاعات دینی ما در حوزه باید در دل‌وجان مخاطب نفوذ کند، ما خیلی از مخاطبین را زیر بمباران تبلیغات و اطلاعات دینی قرار می‌دهیم که این روش جواب‌گو نیست بلکه باید در حد مناسب و قابل درکی برای کودکان و نوجوانان روایت و حدیث دینی بیان کنیم تا با جان‌ودل پذیرای آن باشند و به آن عمل کنند.

انتهای پیام
captcha