اقتدار میهنم را از پرواز تو شهید نظری‌ها دارم
کد خبر: 4095001
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

اقتدار میهنم را از پرواز تو شهید نظری‌ها دارم

می‌نویسم تا یادم نرود که این روزها بیشتر از همیشه شرمنده شهداییم، شرمنده دختر هشت ماهه شهید نظری که هیچ گاه چهره بابا را نخواهد دید. شرمنده نگاهت شهید که یادم نرود تو و امثال تو به خاطر ما رفتید تا چادر از سرمان نیفتد تا کسی به ناموسمان اهانتی نکند. یادمان نخواهد رفت تمام اقتدار میهنم را از پرواز تو داریم.

شهید علی نظری شهید مدافع امنیت آسمانی شدن نه بال می‌خواهد نه پر، دلی می‌خواهد به وسعت آسمان و مردان آسمانی بال پرواز نداشتند فقط برگزیده شدند چرا که به ندای دل خویش لبیک گفتند. مگر اینها هشت سال دفاع مقدس دیده‌اند؟ اینها فقط عاشقانه می‌روند برای رسیدن به خدا زندگی بی‌شهادت، ریاضت تدریجی برای رسیدن به مرگ است.

شهادت، هنر مردان خداست و بندگان مخلص و الهی، همیشه و در همه حال در ‏آرزوی شهادت‌اند و خوشا به حال کسانی که در ‏راه جهاد و مقابله با معاندان، ‏عاشقانه به دیدار معبود خود شتافتند.‏

به فرموده امام راحل شهادت ارثی است که از موالیان ما که حیات را عقیده و جهاد می‌دانستند و در راه مکتب پرافتخار اسلام با خون خود و جوانان عزیز خود از آن پاسداری می‌کردند به ملت شهیدپرور ما رسیده است.

شهادت یک لباس تک‌سایز است. هر وقت و هر زمان اندازه‌ات را به لباس شهادت رساندی، هر جا که باشی با شهادت از دنیا می‌روی و امروز این لباس بر قامت تو اندازه شد.

بار دیگر یکی از پیروان مکتب حضرت روح‌الله(ره) و عاشقان حضرت آیت‌الله ‏خامنه‌ای به قافله‌ اصحاب ‏آخرالزمانی سیدالشهدا(ع) پیوست تا ثابت کند ‏که صحرای بلا به وسعت همه تاریخ است.‏

جوانی از جنس انقلاب راهی را برگزید که سعادت را نصیب خود کرد راهی که نصیب هر کس نمی‌شود و به آرزویش رسید. به قول پدرش روزها و شبها بود که چشمانش خواب نداشت دائما به فکر امنیت مردم بود روزها و شبها در ماموریت بود تا نکند امنیت شهر به خطر بیفتد و خواب از چشمان کسی بپرد. اما انگار دنیا دیگر برایش تنگ بود انگار بدخواهان این نظام نمی‌خواستند باشد بودنش اذیتشان می‌کرد. در کنار سایر مدافعان عاشقانه ایستادگی کرده بود، اما در غروب یک روز پاییزی پر کشید تا خدا تا عشق تا شهادت.

این روزها همچنان مدافعان امنیت غریبانه پر می‌کشند تا پرچم پر افتخار این مرز ‏و بوم برافراشته باقی بماند، این روزها خاک مقدس این دیار با خون پاک و مطهر ‏جوانان غیور و انقلابی آبیاری می‌شود تا نوامیس، اعتقادات و آرمان‌های متعالی ‏امام راحل(ره) و هزاران هزار شهید دوران دفاع مقدس و مدافعان حریم و امنیت ‏ادامه داشته باشد.‏

قطعاً حملات ناجوانمردانه معاندان مسلح و آشوب‌طلب، از سوی وفاداران انقلاب ‏اسلامی بی‌پاسخ نخواهد ماند و حافظان امنیت ‏بساط حرکات کور و داعشی را ‏بفضل الهی جمع خواهند کرد.‏

از سوی دیگر حادثه ناگوار و خونین حرم حضرت احمد ‌بن ‌موسی در شیراز و ‏شهادت مظلومانه جمعی از زائران و نمازگزاران، آزمونی برای افرادی است که ‏در برخی حوادث به بهانه حق‌طلبی و وطن‌پرستی گریبان چاک کردند و ‏حال باید ‏بدانیم آیا دیدگان‌ شان حوادث را به صورت گزینشی و برخاسته از غرض نظاره ‏می‌کند؟!‏

ملت قهرمان ایران که هنوز داغ‌دار شهادت جانسوز سردار قاسم سلیمانی است، ‏در این فتنه و با جنایاتی که عوامل مزدوران آمریکایی مرتکب شدند، داغی ‏مضاعف بر دل دارد و بی‌شک این جنایات و تعرض به جان و مال و ناموس این ‏مملکت و ریختن خون‌های بی‌گناهان، به حساب آمریکا و ولد نامشروع او، رژیم ‏غاصب صهیونیستی و انگلیس خبیث و عمال و حامیان منطقه‌ای او گذاشته ‏خواهد شد و حق انتقام در زمان و مکان مناسب برای ملت ما محفوظ خواهد بود‎.‎

بی‌گمان سر پنجه غیرت عاشوراییان تقاص خون این ‏شهید را از ‏مزدوران داعشی خواهد ستاند.‏ شهادت پاداشی بود بر پاکی ایشان و نشانه‌ای برای ‏اثبات مظلومیت ما و ددمنشی ‏و ظلم دشمنان این مرز و بوم‎.‎ شناسایی مسببان این حوادث و برخورد قاطعانه ‏با این جانیان، درخواست مردم شهید پرور و ولایتمدار ملایر است.

مردم با غیرت، انقلابی و شهید پرور ملایر امروز حماسه‌ای دیگر رقم زدند جمعیتی انبوده امروز آمده بودند تا پیکر خونین فرزند دلبندشان را تا معراج شهدا بدرقه کنند. آمده بودند و شعارهای «ما اهل کوفه نیستیم» سر می‌دادند، آمده بودند شعار «ما سرباز ولایتیم» سر می‌دادند، اشک ماتم می‌ریختند در سوگ علی نظری آمده بودند به دختر دردانه، به مادر شهید، به پدر و همسر شهید بگویند علی نظری تنها فرزند شما نبود فرزند همه ما بود و امروز ملایر با عطر شهید نظری یک بار دیگر کربلایی شد.

سلمان اسماعیلی، فرماندار شهرستان ملایر در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید پاسدار علی نظری ضمن تبریک و تسلیت شهادت این مدافع امنیت اظهار کرد: بار دیگر ملایر در هفت آسمان درخشید و بار دیگر عطر شها ت در ملایر پیچید.

سلمان اسماعیلی فرماندار ویژه ملایر

وی خطاب به شهید نظری افزود: علی به آرزویت رسیدی و همرزمانت دیدند چه حماسه‌ها آفریدی و در این چند هفته چقدر ملایر امن بود، همسر، فرزند، پدر و مادر شهید نظری و همه شهدای این مرز و بوم چشم و چراغ ملت ایران است، ما انتقام خون شهدا را خواهیم گرفت.

اسماعیلی گفت: انتقام خون شهید نظری و دیگر شهدای مدافع امنیت مطالبه جدی همه ما است و باید قاطعانه ترین برخوردها با آشوبگران و اغتشاشگران صورت گیرد. ملایر شهر 1100 شهید  و شهر وحدت است، امروز صدای ملایر است که به گوشجهانیان می‌رسد که یکی از بهترین فرزندانش را در راه این آب و خاک فدا کرده است.

وی خطاب به دشمنان نظام جمهوری اسلامی گفت: بدانید مردم این آب و خاک تا ابد پای این انقلاب و ولایت ایستاده است پای این حرم و جمهوری اسلامی حرم است و پای این خیمه سید الشهدا ملت  با جان و دل خواهند ایستاد.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم نیز شهادت شهید مدافع امنیت ملایر را خدمت امام عصر و رهبر معظم انقلاب و ملت قهرمان ملایر تبریک و تسلیت گفت و افزود: امروز نه تنها پدر شهید بلکه همه مردم ملایر داغدار این شهید مدافع امنیت است، شهادت این شهید بزرگوار تلنگری به تمام دشمنان شرق و غرب و همه بدخواهان نظام است که ما لحظه‌ای از هدف و آرمانمان کوتاه نمی‌آییم و پای این انقلاب ایستاده‌ایم.

احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی

وی با گریزی به فضایل اخلاقی شهید نظری گفت: این شهید از جوانانی بود که طی دو ماه گذشته  برای دفاع از امنیت شهر در کنار سایر مدافعان امنیت از خانواده خود گذشت تا لحظه‌ای امنیت این شهر به خطر نیفتد.

آزادیخواه گفت: شهید نظری امروز میهمان حاج قاسم و سردار همدانی‌ها است، آمده تا بگوید  سرداران بدانید راه شهیدان ادامه دارد و مسیر شهادت باز است. امروز تاریخ تکرار شد سعودی‌ها و همه دشمنان این نظام از این اتفاقات ذوق زده نشوید ما از ابتدای انقلاب تا امروز بسیار از این حوادث دیده‌ایم و خم به ابرو نیاوردیم این درخت تنومند انقلاب گاهی اوقات با این بادها که می‌وزد و روز به روز تنومندتر می‌شود.

وی خطاب به جوانان و نوجوانان گفت: شما امروز به چشم خود توطئه‌های دشمنان را می‌بینید باید مراقب باشید فریب دشمن را نخورید. اگر شهید علی نظری‌ها نباشند داعش به هیچ کدام ما رحم نمی‌کند و در حرم شاهچراغ یک لحظه فرصت گیر آوردند 15 نفر را شهید کردند، اعلام انزجار می‌کنیم و می‌گوییم اقتدار ما نیروهای امنیتی و انتظامی و انقلابی هستند نه اغتشاشگران.

نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه دیگر مماشات بس است و امروز مطالبه جدی ملت ایران برخورد شدید و قاطعانه با عوامل اغتشاشات و برخود با مسببان خون مطهر شهدا است، گفت: از مسئولان می‌خواهیم هر چه سریعتر با این عوامل برخورد کند. امروز نیروهای امنیتی و انتظامی در این زلزله حافظ امنیت ما هستند نه مدعیان انفرادی و سلبریتی‌ها آنها مانند جنگ صفین قرآن دروغین را بالا برده‌اند و می‌گویند حامی ملت هستند، اینجا ملت ایستادند بیایید حمایت کنید نه اینکه فرار کنید و از یک عده اغتشاشگران حمایت کنید.

وی افزود: کسانی که دم از آزادی می‌زنید آیا همسر شهید امروز ما آزادی نمی‌خواهد آیا فرزند کوچکش آزادی نمی‌خواهد امروز شما باید جواب بی پدر شدن این فرزند را بدهید.

در ادامه این مراسم مردم انقلابی ملایر پیکر پاک و مطهر شهید والامقام پاسدار علی نظری را از میدان امام خمینی(ره) این شهر تا میدان آزادگان تشییع کردند و نماز بر پیکر مطهر شهید توسط امام جمعه ملایر اقامه شد و بعد از آن نیز پیکر مطهر شهید برای خاکسپاری به بهشت هاجر ملایر انتقال یافت تا در آرامگاه ابدیش آرام گیرد.

می‌نویسم تا یادم نرود که این روزها بیشتر از همیشه شرمنده شهداییم شرمنده دختر هشت ماهه شهید نظری که هیچ گاه چهره بابا را نخواهد دید. شرمنده نگاهت شهید که یادم نرود تو و امثال تو به خاطر ما رفتید تا چادر از سرمان نیفتد تا کسی به ناموسمان اهانتی نکند. آرام بخواب شهید نظری عزیز بدان راهت ادامه دارد و یادمان نخواهد رفت تمام اقتدار میهنم را از پرواز تو دارم.

 فاطمه رحمتی، خبرنگار ایکنا ملایر

 

انتهای پیام
captcha