ارزش‌های خود را در قالب نهضت ترجمه به دنیا معرفی کنیم
کد خبر: 4100304
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
استاندار همدان:

ارزش‌های خود را در قالب نهضت ترجمه به دنیا معرفی کنیم

استاندار همدان با تأکید بر اینکه باید ارزش‌های خود را در قالب نهضت ترجمه به دنیا معرفی کنیم، گفت: آنچه که مایه مباهات کشور است، به‌عنوان میراث گرانبها از شهدا به ما به ارث رسیده است.

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدانبه گزارش ایکنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان، امروز، ۲۶ آبان‌ماه در اولین همایش «پرواز اندیشه‌ها، روایت ماندگار» که با حضور فرهیختگانی از 20 کشور جهان در سالن همایش‌های دانشگاه ملی ملایر برگزار شد، اظهار کرد: نهضت ترجمه طبق فرمایش رهبری نه از بیرون بلکه باید از درون اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: اگر امروز دشمنان ما تلاش می‌کنند در کشور اغتشاش کنند، به‌خاطر کینه‌توزی آنها و هراس از رشد و تعالی کشور ایران است و نمی‌خواهند ما اسوه باشیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه استان همدان هشت هزار شهید دارد، افزود: این استان ده‌ها سردار شهید به خون خفته دارد که خون پاکشان را برای کشور دادند. دشمنانی که در خواب و خیال هستند و می‌خواهند در کشور ایجاد آشوب کنند کور خوانده‌اند، امروز باید ارزش‌های دفاع مقدس را به جهان معرفی کنیم و این آثار گرانبها باید ترجمه شود تا نمونه‌ و اسوه‌ای برای سایر کشورها شود.

قاسمی فرزاد با تأکید بر اینکه باید ارزش‌های خود را به دنیا معرفی کنیم، گفت: آنچه که مایه مباهات کشور است، به‌عنوان میراث گرانبها از شهدا به ما به ارث رسیده است. امروز دنیا باید بداند ملت ایران و تمدن ایران اسلامی با حقوق بشری که از آن سخن می‌گویند، متفاوت است، کسانی که ضد بشری‌ترین و ضد انسانی‌ترین اقدامات را انجام می‌دهند امروز با کشور ما مبارزه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این دشمنان نمی‌خواهند نمونه و الگویی برای دیگر کشورها ایجاد شود، افزود: درخشش هزاران ستاره در آسمان پر فروغ این کشور از تلألو خون پاک شهیدان مایه مباهات و افتخار کشور است. مردم ما مسیر خود را انتخاب کردند و هرگز از این مسیر فاصله نمی‌گیرند.

در ادامه مهدی مجذوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: شهدا الگوی کامل و مجسمی هستند که باید رفتار و منش آنها به رشته تحریر درآید. امروز در نهضت ترجمه کسانی که هنرش را دارند، بخشی از این الگوها را به رشته تحریر درآوردند، الگوهای بزرگی چون ائمه معصومین را هم می‌توانیم در نهضت ترجمه به دنیا معرفی کنیم، باید بتوانیم الگوهای خود در زمینه دینداری و اخلاق را به‌عنوان یک نمونه ناب فرهنگی به سایر جوامع معرفی کنیم.

وی ضمن تأکید بر توجه به سبک زندگی شهدا یادآور شد: در زمینه تبیین سبک زندگی خانواده شهدا خیلی کار نشده است و ضروری است این مهم مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha