نیروهای اطلاعات و عملیات در جبهه با خواندن آیه «وجعلنا» خود را بیمه می‌کردند
کد خبر: 4102115
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷

نیروهای اطلاعات و عملیات در جبهه با خواندن آیه «وجعلنا» خود را بیمه می‌کردند

معاون گردان تخریب لشگر ۳۲ انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه نگاه بچه‌های اطلاعات عملیات به عملیات‌هایی که انجام می‌دادند به مثابه انجام فریضه نماز بود، ابراز کرد: این عملیات مقدماتی داشت، مثل غسل شهادت، وضو گرفتن، از زیر قرآن رد شدن و در حین عملیات با خواندن آیه «وجعلنا» خود را بیمه می‌کردند و به سمت مواضع دشمن پیش می‌رفتند و زمانی که بر می‌گشتند به شکرانه انجام کار، سجده شکر به جا می‌آوردند.

مرتضی نادرمحمدی فرمانده دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از همدان، مرتضی نادرمحمدی،معاون گردان تخریب لشگر ۳۲ انصارالحسین(ع) همدان، امشب سوم آذرماه، در سی و پنجمین یادواره سالگرد شهادت علی چیت‌سازیان فرمانده شهید، اظهار کرد: در طول دوران دفاع مقدس نقش واحد اطلاعات و عملیات در عملیات‌هایی ‌که شاهد آن بودیم بی‌بدیل بود.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس بچه‌های اطلاعات عملیات می‌بایست یک سر و گردن از سایر نیروها بالاتر باشند تا از وظیفه خطیر شناسایی بر بیایند و سرآمد این ویژگی‌ها روحیه شهادت طلبی در آنها بود که ناشی از ایمان واقعی و اعتقاد به معاد است، روحیه‌ای که عشق به اهل بیت و نور خدا را در جان‌ها جاری و ساری می‌کند.

این همرزم شهید علی چیت‌سازیان بیان کرد: بچه‌های اطلاعات عملیات می‌دانستند هر عملیات ممکن بود عملیاتی بی‌بازگشت باشد، در شب‌هایی که برای گشت می‌رفتند هر آن ممکن بود در میدان مین به شهادت برسند مثل شهید هانی تکلو، شهید علی محمدی دوست، علی خوش لفظ، شهید جاویدالاثر کلهر، حجازی و محمد عرب جوان عراقی که از ظلم صدام تن به آب اروند می‌زند تا به سپاه اسلام برسد و به دامان علی چیت سازیان پناه می‌برد و در نهایت در مبارزه‌ با صدام شهید می‌شود.

وی در ادامه گفت: شهید چیت ساز به دوستانش توصیه می‌کرد هر وقت به باغ بهشت می روید به مزار این شهید سر بزنید چراکه این شهید عراقی در اینجا کسی را ندارد.

نادرمحمدی یادآور شد: بچه‌های اطلاعات عملیات با جان و دل ماموریت‌های گشت شناسایی را از هم می‌ربودند و برای آن داوطلب می‌شدند، مثل شهیدان مصیب مجیدی، هادی فضلی، شهید مومنی، فضل الهی و علی اصغر حسینی و صد شهید دیگر واحد اطلاعات عملیات.

وی با بیان اینکه نگاه بچه‌های اطلاعات عملیات به عملیات‌هایی که انجام می‌دادند به مثابه انجام فریضه نماز بود، ابراز کرد: این عملیات مقدماتی داشت، مثل غسل شهادت، وضو گرفتن، از زیر قرآن رد شدن، در حین عملیات هم با خواندن آیه «وجعلنا» خود را بیمه می‌کردند و به سمت مواضع دشمن پیش می‌رفتند و زمانی که بر می‌گشتند به شکرانه انجام کار، سجده شکر به جا می‌آوردند.

نادرمحمدی با اشاره به خاطره‌ای از شهید چیت‌ساز فرمانده واحد اطلاعات عملیات سپاه همدان، گفت: علی آقا در راه برگشت از یکی از عملیات‌ها خانواده‌ای را می‌بیند که در سرما کنار جاده ایستاده‌اند کابین گرم ماشین را در اختیار آنها قرار می‌دهد و خودش در عقب کابین در هوای سرد تا همدان می‌نشیند، این نوع رفتارها نشان از ایمان اوست، شهید علی چیت‌ساز در عملیاتی دیگر که باید از آب خروشان اروند عبور می‌کردند به کریم مطهری می‌گوید اگر آب خروشان بود و امکان انجام عملیات از طریق آبی ممکن نبود دستت را به آب بزن و آن را قسم بده به حضرت زهرا(س) تا امشب برای عملیات با ما راه بیاید.

 

انتهای پیام
captcha