نگاه اهل بیت(ع) به زن در رساله حقوق امام سجاد(ع)
کد خبر: 4105075
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸

نگاه اهل بیت(ع) به زن در رساله حقوق امام سجاد(ع)

مدیر مدرسه برادران تویسرکان گفت: اگر بخواهید حقوق زنان را بدانید رساله حقوق امام سجاد(ع)، قسمت حقوق زن را مطالعه کنید ببینید حقوق زنان در اسلام یعنی چه، هر کس این رساله را مطالعه کند می‌فهمد نگاه و نگرش اهل بیت ما نسبت به جایگاه زن چیست.

فرمانداری تویسرکانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام سجاد امیری، مدیر مدرسه علمیه برادران تویسرکان امروز۱۵ آذرماه، در کارگروه امور بانوان و خانواده که در سالن جلسات فرمانداری تویسرکان تشکیل شد، گفت: در اسلام محدودیت‌هایی برای خانم‌ها بیان شده کما اینکه محدودیت‌هایی هم برای آقایان بیان شده است، آیه ۳۰ سوره نور اول خطاب به مردهاست که حجاب خود را حفظ کنند ولی تعاریف آن برای زن و مرد فرق دارد و در پایان می‌فرماید این برای رشد آنان است.

وی ادامه داد: اسلام محدودیت هایی مشخص کرده اما آن را به نفعشان و برای رشد آن‌ها عنوان کرده است مانند پزشکی که برای سلامت ممنوعیت غذایی تعیین می‌کند که به نفع سلامت بیمار است.

وی افزود: اولین فلسفه آیات حجاب این بود که زنانی در مدینه حجاب کامل نداشتند و جوانان و نوجوانان اراذل آنها را اذیت می‌کردند بعد از حضور زنان نزد پیامبر(ص) برای شکایت از این مشکل آیه نازل شد که اگر می‌خواهید رهایی پیدا کنید، حجاب داشته باشید.

امیری گفت: وقتی سیره حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) را می‌بینیم، می‌دانیم که اسلام چه ارزشی برای زن قائل است، قبل از انقلاب دیدگاه رضا شاه در مورد زنان با نگاه مقام معظم رهبری قابل مقایسه نیست. در اسلام برای زنان حقوقی بر عهده مردان مشخص شده است که در هیچ جای دنیا حتی کشور مدرنی مثل فرانسه که آن را مهد تمدن اروپا می‌دانند هیچ ارزشی برای جایگاه خانواده قائل نیستند و هیچ بار حقوقی برای زنان ندارند. فرزندانی که در ازدواج‌های سفید متولد می‌شوند و کسی مسئولیتی بر عهده نمی‌گیرد که این بچه‌ها با ضعف‌های اعتقادی و اختلالات روانی، اعضای داعش و گروهک‌های انحرافی را تشکیل می‌دهند و راحت انسان می‌کشند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا حجاب که یک محدودیت است در همه عرصه‌ها محدودیت ایجاد می‌کند؟ گفت: خیر، زنانی که در جامعه مشغول به کار هستند، در جمهوری اسلامی در کنار تمام محدودیت‌هایی که اسلام برای زنان دارد جایگاه‌های بزرگی به آنها داده شده است و درصد بالایی از هیئت علمی‌ها و اساتید دانشگاه، کارمندان، نویسندگان، پزشکان، پرستاران را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی به زن عزت داده است، گفت: کسانی که شعار زن، زندگی، آزادی می‌دهند، کسانی هستند که در بازار فروش، زنان را ویترین می‌گذارند، آنها به دنبال آزادی زنان نیستند بلکه به دنبال آزادی مردان در جامعه هستند، این کلاهیست که فمینیسم به اسم آزادی بر سر زنان گذاشت تا مردان را آزاد کند که هر زنی را می‌خواهد انتخاب کند مانند قانون جنگل که هر کس قوی تر بود هر کس را خواست برای خود ببرد و این نتیجه شعاری است که آنها می‌گویند.

مدیر مدرسه علمیه برادران تویسرکان با بیان اینکه برخی زنان و دختران ما فکر می‌کنند اینها می‌خواهند با آزادی آنها را از اسارت خارج کنند اما نمی‌دانند زنان ما با حجاب از اسارت خارج شده و به عزت رسیده‌اند، بر اینکه عزتی که امروز با عفاف و حجاب برای زنان ما به وجود آمده با هیچ چیز دیگری برای زنان در هیچ نقطه دیگری از جهان ثابت نشده است تأکید کرد و گفت: اینها ارزش است و باید قدر بدانیم.

وی گفت: اگر بخواهید حقوق زنان را بدانید، رساله حقوق امام سجاد(ع)، قسمت حقوق زن را مطالعه کنید ببینید حقوق زنان در اسلام یعنی چه، هر کس این رساله را مطالعه کند می‌فهمد نگاه و نگرش اهل بیت ما نسبت به جایگاه زن چیست.

حجت الاسلام امیری ادامه داد: وقتی شب را می‌بینیم ارزش روز را می‌فهمیم، تا وقتی حقارت و تحقیر زنان را در نگاه غرب متوجه نشوید، عظمت زن در اسلام را متوجه نمی‌شوید پس ببینید و مطالعه کنید، فضای مجازی آسیب‌های زیادی دارد اما برکاتی هم دارد این‌که می‌فهمیم در اروپا چه خبر است و می‌توانیم مقایسه کنیم.

وی در پایان گفت: حواسمان به شعارهای به ظاهر زیبا و فریبنده باشد؛ آمار خودکشی زنان اروپایی نشان از باطن این شعارهای به ظاهر زیبا دارد. درست انتخاب کنیم و تا جایی که می‌توانیم برای اطرافیان هم مسئله را شفاف سازی کنیم.

انتهای پیام
captcha