ضرورت شناسایی ۳۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در ملایر
کد خبر: 4106530
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵

ضرورت شناسایی ۳۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در ملایر

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر فارسی گفت: 300 دانش آموز بازمانده از تحصیل در شهرستان، این تعداد برای شهرستان ملایر به عنوان یک شهر فرهنگی رقم بالایی است و ضروری است این دانش آموزان هر چه سریع‌تر شناسایی شوند.

فرمانداری ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حسین فارسی، معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری ملایر امروز 21 آذر ماه در شورای آموزش و پروش ملایر اظهار کرد: با توجه به وجود 300 دانش آموز باز مانده از تحصیل در شهرستان، این تعداد برای شهرستان ملایر به عنوان یک شهر فرهنگی رقم بالایی است و ضروری است این دانش آموزان هر چه سریع‌تر شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون تنها 10 درصد از اعتبار در نظر گرفته شده برای تجهیز و نوسازی مدارس شهرستان، تخصیص یافته است، گفت: با توجه به ظرفیت موجود در شهرستان و تعداد مدارس و دانش آموزان این شهرستان، انتظار داریم در مورد تجهیز مدارس عدالت رعایت شود.

فارسی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت خیرین و اولیای دانش آموزان در این زمینه مطرح کرد: وظیفه ذاتی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس بر کسی پوشیده نیست و در حال پیگیری است اما استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه تجهیز و ساخت مدارس می تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری جلساتی با موضوع برپایی میز نماد (نظام مراقبت اجتماعی) در مدارس،، گفت: در این زمینه از افراد مطلع و آگاه برای روشنگری و جهاد تبیین در مدارس استفاده شود چرا که استفاده از افرادی که علم شان به روز نیست یا اطلاعاتشان در برخی زمینه ها کمتر از دانش آموزان است، به حوزه تربیتی لطمه وارد می کند.

مهدی عابدینی نیا نیز گفت: 361 دانش آموز مستعد از تحصیل در شهرستان وجود دارد که در مدارس حضور ندارند و جز بازماندگان از تحصیل محسوب می‌شوند.

مدیر آموزش و پروش ملایر افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش در راس همه امور فرهنگی است و همه مسئولان شهر از دستگاه‌های مختلف در جلسه شورای آموزش و پرورش هم فکری می‌کنند.

عابدینی نیا توزیع تجهیزاتی به مبلغ 30 میلیارد تومان در مدارس سراسر استان را بی سابقه دانست و افزود: در حال حاضر هشت پروژه در دست افتتاح داریم که همزمان با دهه فجر با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح می‌شوند.

وی از خرید تجهیزات اداری به مبلغ یک میلیارد و 900 میلیون تومان خبر داد و گفت: برای اجرای ایزوگام مدارس به متراژ 900 متر، 700 میلیون تومان و برای خرید 433 عدد هواکش 600 میلیون تومان هزینه شده است.

وی ابراز کرد: همچنین برای مدرسه خیرساز شهید حاج قاسم سلیمانی و مدرسه خیرساز مهر پدری 160عدد میز و صندلی خریداری شده و تجهیز 5 کلاس خالی این مدارس نیز در حال پیگیری است.

انتهای پیام
captcha